brugerindsigter
Forstå jeres kunder og understøt deres behov
Digitale løsninger skal understøtte brugerne og være lette og intuitive at bruge. Derfor skal brugerne tænkes ind: Deres input og feedback skal bruges under hele udviklingsprocessen fra start til slut. Undervejs i forløbet tilpasses løsningen løbende, så det færdige produkt er skræddersyet til dem.
Vi inddrager viden om brugerstudier, innovationsprocesser og teknologi i udviklingen af nye løsninger. Det giver vores kunder mulighed for at skabe det rigtige design både i forhold til usability, kontekst og teknologi.
Digitale løsninger med brugeren i fokus siden 1999
Vi sørger for, at løsningen er brugervenlig og har de rette funktioner, samtidig med at brugerne får medejerskab til systemet.
Vores team består af tekno- og designantropologer, organisationsanalytikere, UX-specialister og designere med indsigt i menneskelig adfærd.
Vi tilbyder at:
- Udføre brugerstudier
- Evaluere og brugerteste eksisterende teknologi
- Facilitere idegenerering og innovationsprocesser
- Designe og brugerteste mock-ups og prototyper

Kom godt fra start
For at udvikle noget, der giver værdi for brugerne, skal man vide, hvad de gør, hvordan de gør det – og hvorfor de gør det.
Ved at inddrage brugerne fra starten kan vi afdække kontekst og skabe en proces, der involverer relevante aktører – det kan være kunder, medarbejdere eller borgere.
Det sikrer jer engagement og resultater, når I skal skabe nye løsninger eller forandre processer i organisationen.
Konceptudvikling og prototyping
Få feedback fra brugerne undervejs
Den bedste måde at ændre eller understøtte brugernes adfærd er ved at udvikle og teste koncepter sammen med dem.
Vi brainstormer og afprøver mock-ups og prototyper med brugerne tidligt og sikrer os løbende deres konstruktive feedback under udviklingsprocessen.
Sådan sikrer vi os, at I udvikler noget, jeres brugere virkeligt vil have, og at det er udviklet på en måde, de støtter op om.
"
CEO og co-founder // Aguardio
Thomas munch-laursen
En ting er, at man som ingeniør synes, at teknologi er fantastisk. Noget andet er, om kunderne forstår det produkt, de møder. Vi fandt hurtigt ud af, at hvis vi skulle lykkes med produktet, så er det vigtigt, at vi forstår, hvordan mennesker interagerer med produktet.
"
Relationship manager
// DEVELCO PRODUCTS A/S
Dorthe Gårdbo-Pedersen
Alexandra Instituttet gav os en vigtig viden om slutbrugernes adfærd. Som virksomhed kom vi til Alexandra Instituttet med en kommerciel tanke, og den viden, Alexandra Instituttet gav os, kunne vi benytte både i vores produktdesign og markedsføring. De bragte os som teknologivirksomhed meget tættere på brugernes tanker, ønsker og handlinger.
brugerdrevet design
Design, jeres brugere vil elske
Vi har værktøjerne til at hjælpe jer med at favne forskelligheder og kompleksitet, så I sammen når de mål, it-løsningen skal indfri.
I samarbejdet udvikler vi brugervenlige løsninger, der understøtter stor kompleksitet og er lette at vedligeholde.
Det mindsker jeres risiko og giver brugerne en bedre oplevelse og større ejerskab til løsningen.
Bliv inspireret af vores andre kunder