Søg
Close this search box.
Søg
Close this search box.

brugerindsigter

Forstå jeres kunder og understøt deres behov

Digitale løsninger skal  understøtte brugerne og være lette og intuitive at bruge. Derfor skal brugerne tænkes ind:  Deres input og feedback skal bruges under hele udviklingsprocessen fra start til slut. Undervejs i forløbet tilpasses løsningen løbende, så det færdige produkt er skræddersyet til dem.

Vi inddrager viden om brugerstudier, innovationsprocesser og teknologi i udviklingen af nye løsninger. Det giver vores kunder mulighed for at skabe det rigtige design både i forhold til usability, kontekst og teknologi.

Vi afdækker brugernes behov, processer og arbejdsgange

Digitale løsninger med brugeren i fokus siden 1999

Vi sørger for, at løsningen er brugervenlig og har de rette funktioner, samtidig med at brugerne får medejerskab til systemet.

Vores team består af tekno- og designantropologer, organisationsanalytikere, UX-specialister og designere  med indsigt i menneskelig adfærd.

 

Vi tilbyder at:  

  • Udføre brugerstudier 
  • Evaluere og brugerteste eksisterende teknologi 
  • Facilitere idegenerering og innovationsprocesser 
  • Designe og brugerteste mock-ups og prototyper 

Kom godt fra start

For at udvikle noget, der giver værdi for brugerne, skal man vide, hvad de gør, hvordan de gør det – og hvorfor de gør det.

Ved at inddrage brugerne fra starten kan vi afdække kontekst og skabe en proces, der involverer relevante aktører – det kan være kunder, medarbejdere eller borgere.

Det sikrer jer engagement og resultater, når I skal skabe nye løsninger eller forandre processer i organisationen. 

Konceptudvikling og prototyping

Få feedback fra brugerne undervejs

Den bedste måde at ændre eller understøtte brugernes adfærd er ved at udvikle og teste koncepter sammen med dem.

Vi brainstormer og afprøver mock-ups og prototyper med brugerne tidligt og sikrer os løbende deres konstruktive feedback under udviklingsprocessen.

Sådan sikrer vi os, at I udvikler noget, jeres brugere virkeligt vil have, og at det er udviklet på en måde, de støtter op om. 

"

CEO og co-founder // Aguardio

Thomas munch-laursen

En ting er, at man som ingeniør synes, at teknologi er fantastisk. Noget andet er, om kunderne forstår det produkt, de møder. Vi fandt hurtigt ud af, at hvis vi skulle lykkes med produktet, så er det vigtigt, at vi forstår, hvordan mennesker interagerer med produktet.

"

Relationship manager
// DEVELCO PRODUCTS A/S

Dorthe Gårdbo-Pedersen

Alexandra Instituttet gav os en vigtig viden om slutbrugernes adfærd. Som virksomhed kom vi til Alexandra Instituttet med en kommerciel tanke, og den viden, Alexandra Instituttet gav os, kunne vi benytte både i vores produktdesign og markedsføring. De bragte os som teknologivirksomhed meget tættere på brugernes tanker, ønsker og handlinger.

brugerdrevet design

Design, jeres brugere vil elske

Vi har værktøjerne til at hjælpe jer med at favne forskelligheder og kompleksitet, så I sammen når de mål, it-løsningen skal indfri.

I samarbejdet udvikler vi brugervenlige løsninger, der understøtter stor kompleksitet og er lette at vedligeholde.

Det mindsker jeres risiko og giver brugerne en bedre oplevelse og større ejerskab til løsningen.

Bliv inspireret af vores andre kunder

Formular indsendt!