IO Group

IO Group bruger AI til at optimere deres arkiverings-
værktøj

IO Group kan med en ny AI-løsning tilbyde deres kunder en nemmere sagsbehandling med udgangspunkt i kundernes egne data.
IO Group er stiftet i 2008, og de tilbyder konsulenthjælp til forsikringsbranchen inden for implementering af systemer og moduler til eksempelvis arkivering. De har brugt kunstig intelligens til at optimere deres arkiveringsværktøj.

Udfordring

Tidskrævende mailarkivering

IO Groups kunder i forsikringsbranchen bruger en del tid på at identificere, hvor de skal arkivere mails.

Ude ved kunderne kunne IO Group se, at kunderne typisk arkiverer mails på kundeniveau fremfor på police- eller skadesniveau, fordi det kan være vanskeligt at finde det rigtige niveau.

Derfor har de skabt en AI-baseret løsning, som hjælper forsikringsselskaber med nemt at afgøre, hvor mails skal arkiveres.

De fik hjælp af Alexandra Instituttet til at udvikle løsningen gennem et virksomhedsforløb i AI Denmark.

Se video om IO Groups løsning. Videoen er produceret i regi af AI Denmark.

Teknologien

Vision blev opfyldt med læse-algoritme

IO Group havde ikke et indgående kendskab til kunstig intelligens, inden de gik i gang med at udvikle løsningen til deres kunder. Men de havde en vision om, hvad de gerne ville kunne med løsningen.

Hos Alexandra Instituttet fik de hjælp til at vælge, hvilken teknologi under kunstig intelligens, der bedst kunne få dem i mål. Svaret var Natural Language Processing (NLP), der fokuserer på sprog og tale – og her mere specifikt en læse-algoritme.

I dag kan de kalde sig datadrevne, og de er blevet selvkørende med den nye teknologi.

Jakob Antonsen

CEO
IO Group
“Man kan sige, at vi mødte op med billedet fra en opskrift – vi vidste hvilken ret, vi gerne ville ende op med, men vi vidste ikke, hvordan vi tilberedte den bedst.

Så det at mødes med AI-eksperter fra Alexandra Instituttet, som hurtigt kunne konstatere, at NLP (Natural Language Processing) ville være et godt sted at starte, det var allerede en stor hjælp, fordi det snævrede mulighederne ind til det rigtige valg.

På den måde fandt vi ud af, at det faktisk var en læse-algoritme, der var vejen for os, og det var præcis den guidning, der skulle til – det var en kæmpe hjælp!"

Fremtidsperspektiver

Bedre sagsbehandling baseret på kundens egne data

IO Group har i dag et produkt, hvor de kan hjælpe deres kunder med mailarkivering, baseret på kundens egen data.

Det vil sige, at den kunstige intelligens tager udgangspunkt i kundens egen data-historik, når den skal beslutte, hvor mails skal arkiveres – og at den hele tiden bliver bedre, når man bruger løsningen og bekræfter dens korrekte arkiveringer.

På sigt vil IO Group også gerne bruge AI-løsningen til at lette deres kunders sagsbehandling ved, at den kunstige intelligens foreslår procedurer og automatisk henter og udfylder relevante formularer, idet man modtager en mail.

Det fik IO Group

Sammen med os kom IO Group #ForanDigitalt via et virksomhedsforløb i regi af AI Denmark.

AI Group fik: 

  • Uvildig teknologirådgivning
  • Viden om Natural Language Processing

E-BOG

Kom godt i gang med kunstig intelligens!

Kunstig intelligens er et helt vidunderligt værktøj, som kan løfte din virksomhed til nye højder.

E-bogen giver dig 24 siders komprimeret viden om, hvilken forskel kunstig intelligens kan gøre.

Bliv inspireret af vores andre kunder

Læs hvordan har andre virksomheder organisationer har opnået effektiviseringer med kunstig intelligens og visualisering af data:

Kunstig intelligens

En intelligent forretning er en god forretning

Har I et ønske om at udnytte ressourcerne bedre?

At tilføje kunstig intelligens til din nuværende forretning er ofte et spørgsmål om at udnytte de ressourcer I allerede har, bedst muligt.

At tilføje en ny teknologi betyder ikke nødvendigvis en omvæltning af jeres nuværende setup. Men det kan betyde en smartere fordeling af arbejdskraft, penge og service. Kort fortalt: Det du altid har gjort, bare smartere.

Du kan altid tage kontakt

I tvivl om hvordan du kommer videre, og hvem du skal kontakte? Eller ønsker du en uforpligtende snak om dine digitale muligheder?

Skriv til os her.
Vi svarer tilbage inden for 24 timer.

Vil du hellere ringe, kan du fange os på 70 27 70 12.

Digitalisering skal være en god forretning

nyhedsbrev

Gå ikke glip af de nyeste teknologiske guldkorn, der kan løfte din forretning


Når du indsender formularen, accepterer du samtidig, at du får e-mails fra os. Du kan til enhver tid afmelde dig.

Du kan altid tage kontakt

I tvivl om hvordan du kommer videre, og hvem du skal kontakte? Skriv til os her. Vi vender tilbage inden for 24 timer.

Formular indsendt!

Hold dig #ForanDigitalt

Over 2500 danske virksomheder får allerede digitale guldkorn direkte i deres inbox.

Gå ikke glip af de næste forretningsfremmende tiltag – det kan blive dit!

Skriv dig på listen nu

Kontakt os

Book et uforpligtende møde om jeres muligheder

Formularen er indsendt!