Søg
Close this search box.
Søg
Close this search box.

IO Group

AI arkiverer mails og letter sagsbehandlingen

IO Group kan med en ny AI-løsning tilbyde deres kunder en nemmere sagsbehandling med udgangspunkt i kundernes egne data.
IO Group er stiftet i 2008, og de tilbyder konsulenthjælp til forsikringsbranchen inden for implementering af systemer og moduler til eksempelvis arkivering. De har brugt kunstig intelligens til at optimere deres arkiveringsværktøj.

Udfordring

Tidskrævende mailarkivering

IO Groups kunder i forsikringsbranchen bruger en del tid på at identificere, hvor de skal arkivere mails.

Ude ved kunderne kunne IO Group se, at kunderne typisk arkiverer mails på kundeniveau fremfor på police- eller skadesniveau, fordi det kan være vanskeligt at finde det rigtige niveau.

Derfor har de skabt en AI-baseret løsning, som hjælper forsikringsselskaber med nemt at afgøre, hvor mails skal arkiveres.

De fik hjælp af Alexandra Instituttet til at udvikle løsningen gennem et virksomhedsforløb i AI Denmark.

Teknologien

Vision blev opfyldt med læse-algoritme

IO Group havde ikke et indgående kendskab til kunstig intelligens, inden de gik i gang med at udvikle løsningen til deres kunder. Men de havde en vision om, hvad de gerne ville kunne med løsningen.

Hos Alexandra Instituttet fik de hjælp til at vælge, hvilken teknologi under kunstig intelligens, der bedst kunne få dem i mål. Svaret var Natural Language Processing (NLP), der fokuserer på sprog og tale – og her mere specifikt en læse-algoritme.

I dag kan de kalde sig datadrevne, og de er blevet selvkørende med den nye teknologi.

Jakob Antonsen

CEO
IO Group
“Man kan sige, at vi mødte op med billedet fra en opskrift – vi vidste hvilken ret, vi gerne ville ende op med, men vi vidste ikke, hvordan vi tilberedte den bedst.

Så det at mødes med AI-eksperter fra Alexandra Instituttet, som hurtigt kunne konstatere, at NLP (Natural Language Processing) ville være et godt sted at starte, det var allerede en stor hjælp, fordi det snævrede mulighederne ind til det rigtige valg.

På den måde fandt vi ud af, at det faktisk var en læse-algoritme, der var vejen for os, og det var præcis den guidning, der skulle til – det var en kæmpe hjælp!"

Fremtidsperspektiver

Bedre sagsbehandling baseret på kundens egne data

IO Group har i dag et produkt, hvor de kan hjælpe deres kunder med mailarkivering, baseret på kundens egen data.

Det vil sige, at den kunstige intelligens tager udgangspunkt i kundens egen data-historik, når den skal beslutte, hvor mails skal arkiveres – og at den hele tiden bliver bedre, når man bruger løsningen og bekræfter dens korrekte arkiveringer.

På sigt vil IO Group også gerne bruge AI-løsningen til at lette deres kunders sagsbehandling ved, at den kunstige intelligens foreslår procedurer og automatisk henter og udfylder relevante formularer, idet man modtager en mail.

Se video om IO Groups løsning. Videoen er produceret i regi af AI Denmark.

Bliv inspireret af vores andre kunder

Læs hvordan har andre virksomheder organisationer har opnået effektiviseringer med kunstig intelligens og visualisering af data:

Kunstig intelligens

En intelligent forretning er en god forretning

Har I et ønske om at udnytte ressourcerne bedre?

At tilføje kunstig intelligens til din nuværende forretning er ofte et spørgsmål om at udnytte de ressourcer I allerede har, bedst muligt.

At tilføje en ny teknologi betyder ikke nødvendigvis en omvæltning af jeres nuværende setup. Men det kan betyde en smartere fordeling af arbejdskraft, penge og service. Kort fortalt: Det du altid har gjort, bare smartere.

Formular indsendt!