Søg
Close this search box.
Søg
Close this search box.

TOPDANMARK

Robotrådgiver sparer tid og penge for Topdanmark

Topdanmark har fået udviklet en robotrådgiver, der kan assistere taksatoren i sit arbejde med at vurdere bilskaders omfang og pris. Det sparer tid i sagsbehandlingen til glæde for både kunder og værksted.

UDFORDRINGEN

En tidskrævende proces

Hvert år modtager Topdanmark stakkevis af billeder med småskader. Bilerne sendes til et autoværksted, som tager billeder af skaden og giver en pris på, hvad det vil koste at udbedre den. Derefter skal taksatoren tage stilling til rapporten, billederne, og om prisens omfang svarer til skaderne på bilen.
 
Topdanmark har ønsket at få udviklet en løsning, der kan assistere taksatoren i sit arbejde. De manglede dog kompetencer i deres egen maskinlæringsafdeling.

det tekniske

En algoritme bliver trænet

En algoritme fodres med millioner af billeder af bilskader og får fortalt, hvilken del af bilen den ser, hvilken skade det er, og hvordan autoværkstedet har vurderet skaden. 

Dernæst trænes algoritmen på et ukendt datasæt for at se, om den rammer rigtigt eller forkert. 

Udfordringen er at det er nemt for et menneske at se, hvilken del af bilen man ser, men det er det ikke for en computer.

Reduceret sagsbehandlingstid

Stor økonomisk gevinst

Topdanmarks robotrådgiver har givet dem en stor økonomisk gevinst. De sparer tid i sagsbehandlingen til glæde for både kunder og værksted, og algoritmen giver herudover en mere korrekt beretning af skadens omfang. Virksomheden udbetaler et trecifret millionbeløb om året til skader på biler, så selv en marginal forbedring har en stor økonomisk virkning.

Stig Geer Pedersen

Senior Project manager RPA & Machine Learning
”Samarbejdet med Alexandra Instituttet har været et af de mest øjenåbnende samarbejder, vi nogensinde har haft. Vi har ikke selv mulighed for at forske, men området rykker sig hurtigt, så det har været fantastisk at kunne få eksperterne fra Alexandra til at se på en specifik udfordring og hjælpe os med at løse den.

Også vores fagligt dygtige data scientists har haft glæde af samarbejdet, fordi de har fået et hjælpeværktøj til videre analyse inden for et felt, som vi nu ser som en naturlig del af vores forretning – nemlig automatisering af beregninger af skaders omfang."

Kunstig intelligens

Har I et ønske om at udnytte ressourcerne bedre?

At tilføje kunstig intelligens til din nuværende forretning er ofte et spørgsmål om at udnytte de ressourcer I allerede har, bedst muligt.

At tilføje en ny teknologi kan betyde en smartere fordeling af arbejdskraft, penge og service.

Det fik Topdanmark

  • Rådgivning omkring ressourcebehov

  • En step-by-step projektplan med anbefalede værktøjer og metoder, strategier for dataindsamling og udvikling samt fordele og ulemper/risici ved de forskellige metodetilgange

  • Implementering, softwareudvikling, design, fejlretning og optimering

  • Test og integration.
    Konsulentydelserne har bestået af implementering, herunder
    s
    oftwareudvikling, design, fejlretning, optimering, test, integration samt
    l
    Konsulentydelserne har bestået af implementering, herunder
    s
    oftwareudvikling, design, fejlretning, optimering, test, integration samt
    lKonsulentydelserne har bestået af implementering, herunder

Inspiration fra vores andre kunder

Sådan har andre virksomheder effektiviseret deres produkt med kunstig intelligens:

Formular indsendt!