Søg
Close this search box.

Brugerindsigter

Forstå jeres kunder og understøt deres behov

Få vigtig indsigt i brugernes behov

Tech-virksomheder og softwareudviklere kan med fordel inddrage antropologi i produktudvikling. Brugerundersøgelser giver vigtig indsigt i brugernes behov og anvendelse af produktet, hvilket hjælper med at undgå løsninger, der ikke fungerer i praksis eller dækker reelle behov.

Få brugerne med fra starten

Overvej, hvem der skal bruge løsningen, og inddrag deres eksisterende viden for at vise respekt for deres domæneforståelse. Det kan være udfordrende at få dem med problemet og dem med teknologiløsningen til at forstå hinanden, så det er vigtigt at skabe forbindelse mellem dem.

Sådan har vi hjulpet andre

Ti virksomheders erfaringer med bæredygtig omstilling

Fra tomme kontorer til dynamiske arbejdsrum

Vi hjalp Vestas med at udvikle et globalt arbejdspladskoncept

Aktivitetsbaseret indretning skal skabe bedre arbejdsmiljø

Involvering af medarbejdere gør det lettere at indføre velfærdsteknologi

København får styr på skraldet med IoT-boostede affaldsstationer

Smart bruser får os til at ændre adfærd og spare på vandet

Kom godt fra start

For at udvikle noget, der giver værdi for brugerne, skal man vide, hvad de gør, hvordan de gør det – og hvorfor de gør det.

Ved at inddrage brugerne fra starten kan vi afdække kontekst og skabe en proces, der involverer relevante aktører – det kan være kunder, medarbejdere eller borgere. Det sikrer jer engagement og resultater, når I skal skabe nye løsninger eller forandre processer i organisationen. 

Vores team består af tekno- og designantropologer, organisationsanalytikere, UX-specialister og designere  med indsigt i menneskelig adfærd.

Vi tilbyder at:  

  • Udføre brugerstudier 
  • Evaluere og brugerteste eksisterende teknologi 
  • Facilitere idegenerering og innovationsprocesser 
  • Designe og brugerteste mock-ups og prototyper 

Konceptudvikling og prototyping

Få feedback fra brugerne undervejs

Den bedste måde at ændre eller understøtte brugernes adfærd er ved at udvikle og teste koncepter sammen med dem.

Vi brainstormer og afprøver mock-ups og prototyper med brugerne tidligt og sikrer os løbende deres konstruktive feedback under udviklingsprocessen.

Sådan sikrer vi os, at I udvikler noget, jeres brugere virkeligt vil have, og at det er udviklet på en måde, de støtter op om. 

Design en arbejdsplads, der understøtter jeres mål

Trivsel og effektivitet er ikke lette at sætte på formel, og i alle virksomheder er det forskelligt, hvad der er på spil. For at kunne identificere grundlaget for forbedringer hos jer er det nødvendigt at sætte sig ind i og forstå bagvedliggende årsager og undersøge, hvordan jeres arbejdsprocesser, fysiske rum og teknologi spiller sammen.

Vi finder jeres ‘hvorfor’ og kan skabe gode og vedvarende forandringer i jeres arbejdsmiljø.

Vores kunder siger det bedst

Alexandra Instituttet har hjulpet os der, hvor det kan være svært. Det er helt inde i borgerens hjem og i samtalerne blandt medarbejderne, hvor fortællingerne og mødet mellem teknologierne og fagligheden lever.

Guldet ligger nogle gange i detaljen og i det helt praksisnære, og det er antropologerne fra Alexandra Instituttet rigtig gode til at få øje på.

John René Lauritzen
Sekretariatschef,
Social og Sundhed

Har I brug for sparring?

Træk på os og kontakt Head of Insights Lab Nicolai Mendgaard-Johannsen +45 22 33 22 45 eller nicolai.mendgaard@alexandra.dk

Nyheder

6 dec 2023

Antropolog: Teknologi er til for brugerne – ikke for teknologiens egen skyld

23 okt 2023

Sensorer viser, hvordan borgerne bruger velfærdsteknologi

6 jun 2023

Hvorfor ny teknologi sejrede på stueplan og blev udfordret på første

3 apr 2022

Tænk brugerne ind fra start, så jeres digitale løsning bliver en succes

Formular indsendt!