Brugerindsigter

Forstå jeres kunder og understøt deres behov

Få vigtig indsigt i brugernes behov

Tech-virksomheder og softwareudviklere kan med fordel inddrage antropologi i produktudvikling. Brugerundersøgelser giver vigtig indsigt i brugernes behov og anvendelse af produktet, hvilket hjælper med at undgå løsninger, der ikke fungerer i praksis eller dækker reelle behov.

Få brugerne med fra starten

Overvej, hvem der skal bruge løsningen, og inddrag deres eksisterende viden for at vise respekt for deres domæneforståelse. Det kan være udfordrende at få dem med problemet og dem med teknologiløsningen til at forstå hinanden, så det er vigtigt at skabe forbindelse mellem dem.

Sådan har vi hjulpet andre

Ti virksomheders erfaringer med bæredygtig omstilling

Fra grønne fingre til grønne strategier

Bæredygtig omstilling og retning hos PE-Redskaber

AI skal effektivisere arbejdet med udbudsmateriale

Involvering af medarbejdere gør det lettere at indføre velfærdsteknologi

Evaluering af byggerier for AART architects

Realdania brugte viden om brugeradfærd til at udvikle Kvotehuset

Brugerstudier for Movia: Hvordan vaner og værdier påvirker transportvalg

Webinarer, workshops og anden læring

Webinar

Løs problemer med AI

19. JUNI 2025 · ONLINE
Deltag i vores 30 minutters webinar og hør, hvordan I sikrer jer, at AI faktisk løser problemer for jer. I webinaret møder du vores seniorantropolog Sif Bernstorff Lehmann, der har rådgivet både offentlige og private organisationer om at bruge AI.

Design en arbejdsplads, der understøtter jeres mål

Trivsel og effektivitet er ikke lette at sætte på formel, og i alle virksomheder er det forskelligt, hvad der er på spil. For at kunne identificere grundlaget for forbedringer hos jer er det nødvendigt at sætte sig ind i og forstå bagvedliggende årsager og undersøge, hvordan jeres arbejdsprocesser, fysiske rum og teknologi spiller sammen.

Vi finder jeres ‘hvorfor’ og kan skabe gode og vedvarende forandringer i jeres arbejdsmiljø.

Vores kunder siger det bedst

Alexandra Instituttet har hjulpet os der, hvor det kan være svært. Det er helt inde i borgerens hjem og i samtalerne blandt medarbejderne, hvor fortællingerne og mødet mellem teknologierne og fagligheden lever.

Guldet ligger nogle gange i detaljen og i det helt praksisnære, og det er antropologerne fra Alexandra Instituttet rigtig gode til at få øje på.

John René Lauritzen
Sekretariatschef,
Social og Sundhed

Har I brug for sparring?

Træk på os og kontakt Head of Insights Lab Nicolai Mendgaard-Johannsen +45 22 33 22 45 eller nicolai.mendgaard@alexandra.dk

Nyheder

20 jan 2025

Indsigt i brugernes behov danner succes for nyudviklet app

14 jan 2025

Carletti: De små skridt sætter også motiverende fodspor

9 okt 2024

Dansk bureau tager imod AI med åbne arme

9 sep 2024

AI hjælper Gentofte helt i front med affaldssortering

Formular indsendt!