Digitalt selvbetjeningssystem sparer brug af revisor
Digital Revisor fik udviklet en algoritme, der blev fodret med bogføringsdata, momskoder og regnskabsregler, og lærte at analysere og oversætte regnskabstallene i skatteopgørelsen.
IO Groups kunder i forsikringsbranchen bruger en del tid på at identificere, hvor de skal arkivere mails.
Ude ved kunderne kunne IO Group se, at kunderne typisk arkiverer mails på kundeniveau fremfor på police- eller skadesniveau, fordi det kan være vanskeligt at finde det rigtige niveau.
Derfor har de skabt en AI-baseret løsning, som hjælper forsikringsselskaber med nemt at afgøre, hvor mails skal arkiveres.
De fik hjælp af Alexandra Instituttet til at udvikle løsningen gennem et virksomhedsforløb i AI Denmark.
IO Group havde ikke et indgående kendskab til kunstig intelligens, inden de gik i gang med at udvikle løsningen til deres kunder. Men de havde en vision om, hvad de gerne ville kunne med løsningen.
Hos Alexandra Instituttet fik de hjælp til at vælge, hvilken teknologi under kunstig intelligens, der bedst kunne få dem i mål. Svaret var Natural Language Processing (NLP), der fokuserer på sprog og tale – og her mere specifikt en læse-algoritme.
I dag kan de kalde sig datadrevne, og de er blevet selvkørende med den nye teknologi.
IO Group har i dag et produkt, hvor de kan hjælpe deres kunder med mailarkivering, baseret på kundens egen data.
Det vil sige, at den kunstige intelligens tager udgangspunkt i kundens egen data-historik, når den skal beslutte, hvor mails skal arkiveres – og at den hele tiden bliver bedre, når man bruger løsningen og bekræfter dens korrekte arkiveringer.
På sigt vil IO Group også gerne bruge AI-løsningen til at lette deres kunders sagsbehandling ved, at den kunstige intelligens foreslår procedurer og automatisk henter og udfylder relevante formularer, idet man modtager en mail.
Læs hvordan har andre virksomheder organisationer har opnået effektiviseringer med kunstig intelligens og visualisering af data:
Digital Revisor fik udviklet en algoritme, der blev fodret med bogføringsdata, momskoder og regnskabsregler, og lærte at analysere og oversætte regnskabstallene i skatteopgørelsen.
Topdanmark har fået udviklet en robotrådgiver, der kan assistere taksatoren i sit arbejde med at vurdere bilskaders omfang og pris. Det sparer tid i sagsbehandlingen til glæde for både kunder og værksted.
Ved hjælp af appen FieldSense kan landmænd overvåge udviklingen af deres afgrøder og monitorere vejrforholdene lokalt på deres marker. Det giver overblik og sparer tid og penge.
Har I et ønske om at udnytte ressourcerne bedre?
At tilføje kunstig intelligens til din nuværende forretning er ofte et spørgsmål om at udnytte de ressourcer I allerede har, bedst muligt.
At tilføje en ny teknologi betyder ikke nødvendigvis en omvæltning af jeres nuværende setup. Men det kan betyde en smartere fordeling af arbejdskraft, penge og service. Kort fortalt: Det du altid har gjort, bare smartere.
Ⓒ 2024 - Alexandra Instituttet A/S
CVR Nr. 24 21 33 66