
Ny teknologi har gjort maskinfabrikken OKM toptunet til fremtiden
OKM har styrket deres forretning ved at digitalisere hele værdikæden fra start til slut.
Et stigende antal hotel- og konferencegæster efterspørger mere bæredygtig hoteldrift. Knap hver tredje hotelgæst er villig til at betale op mod 10% mere for at bo på bæredygtige og samfundsansvarlige hoteller.
Desuden er der et stort potentiale i energi- og ressourcebesparende hoteldrift. Men hvordan lykkes hotellerne bedst med den grønne omstilling? Hvordan skal hotellerne fortælle gæsterne om de grønne tiltag, hvordan skal de organisatorisk håndtere det, så medarbejderne bakker op? Hvordan kan brug af digitale løsninger, f.eks. energiteknologi, understøtte den grønne omstilling?
Green Solution House, Guldsmeden Hotels og HORESTA ønskede viden om, hvordan deres gæster oplever deres arbejde med grøn omstilling, om hvordan de bedst kan kommunikere deres tiltag til gæsterne, samt hvordan de kan bruge bæredygtighed til skabe varige relationer til gæsterne og en bedre oplevelse og service til gæsterne.
Vi har observeret og undersøgt hotelgæsters adfærd og lavet et sæt guidelines til hotelbranchen med:
Green Solution House, Guldsmeden Hotels og HORESTA har fået redskaber til at udløse vækstpotentialet i bæredygtige hoteller. De har fået konkrete anvisninger til, hvordan hotellerne kan involvere gæsterne i energi- og ressourcebesparende tiltag og viden om, hvilke tiltag der virker bedst, hvordan grønne initiativer og løsninger kan skabe merværdi – og hvad det kræver at omstille sig.
Det grønne islæt og bæredygtighed er nogle af de parametre, som hoteller kan differentiere sig positivt på.
Hvad handler grøn vækst om? I magasinet nedenfor kan du læse om virksomheder, der har fået succes med grønne løsninger og forretningsmodeller. Vi har udarbejdet magasinet i samarbejde med Væksthus Hovedstaden.
Sådan har andre offentlige og private virksomheder skabt bæredygtige løsninger med ny teknologi:
OKM har styrket deres forretning ved at digitalisere hele værdikæden fra start til slut.
C.F. Møller A/S har med Alexandra Instituttet leveret designet af en ny løsning, hvor man kan sortere husholdningsaffald i byrummet.
Brugerstudier styrker Aguardios nudging-løsning, der skal få os til at spare på vandet.
Ⓒ 2023 - Alexandra Instituttet A/S
CVR Nr. 24 21 33 66