Søg
Close this search box.

Green Solution House
Guldsmeden Hotels og HORESTA

Bæredygtighed er nøglen til succes i hotelbranchen

Hotelgæsters krav til hotellers grønne profil er stigende. Men hvordan bliver grøn omstilling en god forretning for danske hoteller? Vores viden om, hvordan gæsterne oplever den grønne omstilling, og hvad der organisatorisk skal til for at gennemføre den, skaber grundlaget for en vellykket omstilling.
Green Solution House – banebrydende bæredygtigt kongrescenter

Guldsmeden Hotels – Green Globe-certifieret kæde af boutiquehoteller

HORESTA – brancheorganisation for hotel-, restaurant- og turisterhvervet

Stort potentiale

Kunderne vælger de bæredygtige hoteller

Et stigende antal hotel- og konferencegæster  efterspørger mere bæredygtig hoteldrift. Knap hver tredje hotelgæst er villig til at betale op mod 10% mere for at bo på bæredygtige og samfundsansvarlige hoteller.

Desuden er der et stort potentiale i energi- og ressourcebesparende hoteldrift. Men hvordan lykkes hotellerne bedst med den grønne omstilling? Hvordan skal hotellerne fortælle gæsterne om de grønne tiltag, hvordan skal de organisatorisk håndtere det, så medarbejderne bakker op? Hvordan kan brug af digitale løsninger, f.eks. energiteknologi, understøtte den grønne omstilling?

Green Solution House, Guldsmeden Hotels og HORESTA ønskede viden om, hvordan deres gæster oplever deres arbejde med grøn omstilling, om hvordan de bedst kan kommunikere deres tiltag til gæsterne, samt hvordan de kan bruge bæredygtighed til skabe varige relationer til gæsterne og en bedre oplevelse og service til gæsterne.

Guidelines

Hoteller gentænker forretningsmodellen

Vi har observeret og undersøgt hotelgæsters adfærd og lavet et sæt guidelines til hotelbranchen med:

  • værktøjer til, hvordan hoteller mest effektivt begynder deres grønne omstilling og fortsætter deres grønne rejse.
  • redskaber til at involvere deres medarbejdere, idet medarbejdere er en enorm drivkraft i den grønne omstilling.
  • hvilke økonomiske gevinster grøn omstilling kan give.
  • hvordan bæredygtighed kan være mere og andet end sparede antal kilowatt-timer – nemlig omsorg for både miljøet og gæsten.

Videndeling i hotelbranchen

Ny viden til grøn omstilling

Green Solution House, Guldsmeden Hotels og HORESTA har fået redskaber til at udløse vækstpotentialet i bæredygtige hoteller. De har fået konkrete anvisninger til, hvordan hotellerne kan involvere gæsterne i energi- og ressourcebesparende tiltag og viden om, hvilke tiltag der virker bedst, hvordan grønne initiativer og løsninger kan skabe merværdi – og hvad det kræver at omstille sig.

Kirsten Aggersborg

Kommunikationschef
Guldsmeden Hotels
“Vi kan allerede nu se, at de tiltag, vi gør, opfattes rigtig positivt af gæsterne og giver indtryk af omsorg for både dem og miljøet. Vi kan se, vores ideer virker, og det er dybt motiverende."

Hotelbranchen bidrager til FN's Verdensmål

Det grønne islæt og bæredygtighed er nogle af de parametre, som hoteller kan differentiere sig positivt på.

Inspiration fra virksomheder

Seks andre greb til grøn vækst

Hvad handler grøn vækst om? I magasinet nedenfor kan du læse om virksomheder, der har fået succes med grønne løsninger og forretningsmodeller. Vi har udarbejdet magasinet i samarbejde med Væksthus Hovedstaden.

Bliv inspireret af vores andre kunder

Sådan har andre offentlige og private virksomheder skabt bæredygtige løsninger med ny teknologi:

Formular indsendt!