Søg
Close this search box.
Søg
Close this search box.

Teknologi i praksis

Er din organisation og dine brugere
klar til ny teknologi?

Måske du allerede har oplevet det: I har en god idé, I investerer i ny teknologi, der kan gøre ideen til virkelighed. Teknologien fungerer som den skal, men alligevel følger de forretningsmæssige og organisatoriske resultater ikke med.

Når it-projektet fejler, skal I ikke fortvivle og lukke døren bag jer. I stedet skal I zoome ud og erkende:

  • Brugerne
  • Forretningen
  • Organisationen
  • Teknologien

hænger uløseligt sammen. Og det er billigere og bedre for jer, hvis I tager højde for det samspil, inden I sætter strøm til jeres idé.

Hvordan hænger det sammen?

Brugerne

Jeres teknologiprojekt går en lysere fremtid i møde, hvis de kunder, borgere eller medarbejdere, teknologien skal hjælpe, ser behovet. Når I kender deres behov, kender I også til de mere eller mindre synlige strukturer i deres arbejdsgange, der kan spænde ben for løsningens succes.

Forretningen

Måske sidder I med en fornemmelse af, at I burde gøre ”noget”, og at der ligger værdifulde potentialer i ny teknologi, som for alvor kan sætte skub i udviklingen af jeres forretning. Find ud af hvor det bedst betaler sig at sætte ind. Er det arbejdsgange, produktion eller i jeres kundeservice?

Organisationen

Nye teknologier som eksempelvis kunstig intelligens er mere end et it-projekt. Det er en 'ny kollega', der hjælper organisationen med at gøre ting smartere. Og selv når teknologien spiller, som den skal, sætter den kun gang i jeres udvikling, når den finder sin rette plads i jeres organisation.

...og teknologien

Uvildig rådgivning om teknologivalg giver jer det bedste beslutningsgrundlag. Vælg omhyggeligt teknologi ud fra det problem, I ønsker at løse. Det behøver ikke tage lang tid, og det tjener sig i sidste ende. Test jeres ide med vores bruger- og domæneeksperter, inden I går i gang med at kode.

Hvad mangler du for at lykkes med teknologiudviklingen?

Er teknologiens succes afhængig af brugernes behov?
Det korte svar er ja.
Det er derfor vigtigt at inddrage viden om brugerne i teknologiudviklingen.
Og det gælder også for den teknologi, du er i gang med at udvikle.

Hvad vil det betyde for dit it-projekt?

Sådan får du din ide til at virke i praksis

Vi kunne aldrig drømme om at spørge dine brugere, hvad de gerne vil have. Vi udfordrer deres antagelser og anskuer problemstillinger fra forskellige perspektiver. Gennem denne dybe forståelse af menneskers liv, får du de bedste forudsætninger for at udvikle løsninger, der skaber værdi i praksis. 

Vi har en klart defineret metode, der giver dig:

  • Indsigt i dine kunders liv og verden, som du kan omsætte til anbefalinger, potentialer eller løsninger, der kvalificerer jeres udvikling og implementering af ny teknologi.
  • Indsigt i praksis og processer, fordi du kommer bagom det umiddelbart synlige og får undersøgt, hvorfor eksempelvis medarbejdere handler, som de gør, i forskellige organisatoriske og kulturelle sammenhænge

Den lige vej til målet

Tre korte forløb med oplæg - workshop - roadmap - giver dig et klart svar på:

  • Hvilke teknologier kan spille en afgørende rolle i jeres forretning og organisation?
  • Hvad kan teknologien – og hvad kan den ikke?
  • Hvad er nemt for jer at gå til, hvad er svært, og hvordan kommer I i gang?
  • Hvordan griber jeres organisation bedst omstillingen an.

1:Fagligt oplæg om de nyeste teknologier

Så meget kræver digitale teknologier som AI eller machine learning. Input til hvordan I lykkes med at anvende dem.

2:Workshop med
brainstorm

Så meget værdi giver teknologien jer i forhold til arbejdsgange, produkter og processer.

3:Udarbejdet Køreklar roadmap

Så mange ressourcer og så meget tid vil det koste, og de her kompetencer skal I afsætte.

Brugerstudier og organisationsudvikling

Vælger I at samarbejde med os, er der markant større chance for, at jeres it-løsning er brugervenlig og har de rette funktioner, og at brugerne får medejerskab til løsningen. I mange tilfælde bliver udviklingsomkostningerne reduceret.

Vi var blandt de første virksomheder, der begyndte at arbejde med brugerdrevet innovation i tæt samarbejde med forskningsmiljøet for at skabe nye innovative løsninger. 

Vi giver jer adgang til de metoder, der er forudsætningen for, at brugernes bevidste og ubevidste adfærd bliver anvendt i jeres innovationsproces. 

Vores specialister er etnografer med faglig indsigt i menneskelig adfærd, samt industrielle designere og softwareeksperter, der besidder viden om de nyeste teknologiske muligheder.

"Løftede mit firma
fra 20 til 60 procent”

“Vtrækker på ekstern viden fra Alexandra Instituttet. De har high-end specialister, der kan give sparring ift. avancerede systemer. Det giver ro i maven at samarbejde med Alexandra Instituttet, fordi vi ved, at det bringer os på rette vej. Samarbejdet løftede mit firma fra ”20 til 60 procent” og gjorde en afgørende forskel. 

Vi fik professionel hjælp til at finde ud af, hvad vi ville, og vi fik løftet projektet, så det kunne gå direkte ind i vores forretningsmodel: at levere konsulentydelser til bygherrer og entreprenører. Vi fik udviklet en prototype, og vi fandt også en testcase på et sygehusprojekt.”

Digital
forretningsudvikling

Digital modenhed

En analyse af jeres digitale forretningsmuligheder giver jer et grundlag for at beslutte, hvordan I ønsker at gribe jeres udvikling an. 

I får et overblik over, hvilke krav it-projektet stiller til jeres organisation og medarbejdere – og en køreplan for, hvordan I kan tage næste skridt. 

Vi designer et forløb, der passer til jeres virksomhed, og som giver jer det bedste udgangspunkt for at skabe mening og værdi med nye teknologier. Og vi hjælper også med at implementere løsningen og realisere jeres potentialer.

Servicedesign

Er I optaget af, hvordan service kan blive jeres nye konkurrenceparameter, eller hvordan digitale løsninger kan skabe platformen for jeres serviceforretning?

At mestre produkt-service-forretningsmodeller er i dag en afgørende konkurrenceparameter i mange brancher, og mange virksomheder kan hente ny vækst gennem serviceydelser. 

Ud over attraktive indtjeningsmuligheder, så kan brugen af serviceydelser være med til at forlænge et produkts levetid og graden af genanvendelse og samtidig skabe et tættere bånd mellem virksomhed og kunde.

kontakt

Er du i tvivl om hvordan du kommer videre?
Start her!

Jesper Rosleff står altid klar til at vende lige netop din virksomheds muligheder.

Beskriv din aktuelle udfordring i forhold til teknologiudvikling – så vender vi tilbage hurtigst muligt. 

Jesper Rosleff

Business Development Manager

Bliv inspireret af vores andre kunder
Digital bæredygtig omstilling

Bæredygtighed er nøglen til succes i hotelbranchen

Green Solution House, Guldsmeden Hotels og HORESTA har fået konkrete anvisninger til, hvordan de kan involvere gæsterne i energi- og ressourcebesparende tiltag og viden om, hvilke tiltag der virker bedst og hvordan grønne initiativer og løsninger kan skabe merværdi.

Læs mere »

Du kan altid tage kontakt

I tvivl om hvordan du kommer videre, og hvem du skal kontakte? Skriv til os her. Vi vender tilbage inden for 24 timer.

Formular indsendt!

Formularen er indsendt!