Søg
Close this search box.
Søg
Close this search box.

Raptor services

SMV'er får nu råd til kunstig kundeintelligens

Kunstig intelligens, der indsamler og analyserer kundedata, har hidtil været forbeholdt store, ressourcestærke firmaer. Det har Raptor Services lavet om på. Med rådgivning fra Alexandra Instituttet kan de nu licensere deres AI-platform, så små og mellemstore virksomheder også får adgang til teknologien.
Raptor Services er en danskejet virksomhed etableret i februar 2013. Raptor leverer personaliseringssoftware og en Customer Data Platform, der aktiverer kundedata for at skabe mere relevante oplevelser på tværs af kanaler og platforme. Raptor Services anvendes hos 300+ kunder i mere end 45 lande.

ambitionen

Hjælp fra AI til at holde på gode kunder

Raptor Services ønskede at udvikle et AI-værktøj,  som kan hjælpe virksomheder med at holde på kunderne eller vinde dem tilbage. Ambitionen var at forudsige og dermed forhindre churn, dvs. at kunderne stopper med at handle.

Virksomhedens højteknologiske platform gør det muligt for kunderne at indsamle og analysere data om, hvad deres kunder foretager sig i de forskellige touchpoints langs kunderejsen. Ved at analysere og forstå kundernes adfærd, kan kommunikationen mod kunderne målrettes og gøres mere relevant og personlig.

Det er en måde at yde en bedre service på, forklarer Jan Skov, der er COO hos Raptor Services, som har fået hjælp til at forfine deres AI-software af Alexandra Instituttet gennem et AI Denmark-forløb.

Et hul i markedet

AI har hidtil været forbeholdt større virksomheder

Når man bruger maskinlæring og kunstig intelligens, anvender man i virkeligheden matematiske modeller og store datamængder til at forudsige hændelser. Hvis man kan forudsige, hvornår f.eks. en produktionsvirksomhed vil genkøbe smøremidler, kan man gøre kommunikationsprogrammerne mod dén kunde meget mere præcise og målrettede.

”Det er potent teknologi, der virkelig kan skabe meget værdi, men det er også avanceret og svært for virksomhederne at få greb omkring,” påpeger Jan Skov.

”Det kræver, at man ansætter data scientists med specielle kompetencer. Dem er der ikke ret mange af, og de er dyre at ansætte og svære at fastholde, så AI er noget, der hidtil har været forbeholdt større virksomheder.”

Jan Skov

COO
Raptor Services
Vores vision var at gøre noget kraftfuld teknologi anvendelig for virksomheder, som ikke har ressourcer til at investere i det. Vi ville bygge et produkt ovenpå vores customer data platform, så SMVerne kan gøre brug af AI uden at ansætte specialister.

Fik valideret potentialet

Inden for virksomhedsforløbet med AI Denmark fik Raptor Services bygget et framework, der blev lanceret på deres platform som proof of concept, dvs. en validering af løsningens tekniske og forretningsmæssige potentiale. På den måde kunne de afprøve teknologien og den forretningsmæssige værdi, før de udviklede den endelige løsning.

Bliv inspireret af vores andre kunder

Læs hvordan har andre virksomheder organisationer har opnået effektiviseringer med kunstig intelligens og visualisering af data:

Robotrådgiver sparer tid og penge for Topdanmark

Topdanmark har fået udviklet en robotrådgiver, der kan assistere taksatoren i sit arbejde med at vurdere bilskaders omfang og pris. Det sparer tid i sagsbehandlingen til glæde for både kunder og værksted.

Formular indsendt!