Ai arkiverer mails og letter sagsbehandlingen i forsikringsbranchen
IO Group kan med en ny AI-løsning tilbyde deres kunder en nemmere sagsbehandling med udgangspunkt i kundernes egne data.
Raptor Services ønskede at udvikle et AI-værktøj, som kan hjælpe virksomheder med at holde på kunderne eller vinde dem tilbage. Ambitionen var at forudsige og dermed forhindre churn, dvs. at kunderne stopper med at handle.
Virksomhedens højteknologiske platform gør det muligt for kunderne at indsamle og analysere data om, hvad deres kunder foretager sig i de forskellige touchpoints langs kunderejsen. Ved at analysere og forstå kundernes adfærd, kan kommunikationen mod kunderne målrettes og gøres mere relevant og personlig.
Det er en måde at yde en bedre service på, forklarer Jan Skov, der er COO hos Raptor Services, som har fået hjælp til at forfine deres AI-software af Alexandra Instituttet gennem et AI Denmark-forløb.
Når man bruger maskinlæring og kunstig intelligens, anvender man i virkeligheden matematiske modeller og store datamængder til at forudsige hændelser. Hvis man kan forudsige, hvornår f.eks. en produktionsvirksomhed vil genkøbe smøremidler, kan man gøre kommunikationsprogrammerne mod dén kunde meget mere præcise og målrettede.
”Det er potent teknologi, der virkelig kan skabe meget værdi, men det er også avanceret og svært for virksomhederne at få greb omkring,” påpeger Jan Skov.
”Det kræver, at man ansætter data scientists med specielle kompetencer. Dem er der ikke ret mange af, og de er dyre at ansætte og svære at fastholde, så AI er noget, der hidtil har været forbeholdt større virksomheder.”
Inden for virksomhedsforløbet med AI Denmark fik Raptor Services bygget et framework, der blev lanceret på deres platform som proof of concept, dvs. en validering af løsningens tekniske og forretningsmæssige potentiale. På den måde kunne de afprøve teknologien og den forretningsmæssige værdi, før de udviklede den endelige løsning.
Læs hvordan har andre virksomheder organisationer har opnået effektiviseringer med kunstig intelligens og visualisering af data:
IO Group kan med en ny AI-løsning tilbyde deres kunder en nemmere sagsbehandling med udgangspunkt i kundernes egne data.
Digital Revisor fik udviklet en algoritme, der blev fodret med bogføringsdata, momskoder og regnskabsregler, og lærte at analysere og oversætte regnskabstallene i skatteopgørelsen.
Topdanmark har fået udviklet en robotrådgiver, der kan assistere taksatoren i sit arbejde med at vurdere bilskaders omfang og pris. Det sparer tid i sagsbehandlingen til glæde for både kunder og værksted.
Ⓒ 2024 - Alexandra Instituttet A/S
CVR Nr. 24 21 33 66