Søg
Close this search box.

One2Feed

AR støtter salget og hjælper teknikere i udlandet med fejlfri montage

One2Feed har fået udviklet en AR-prototype, der intuitivt og visuelt guider kunder, når de skal installere, dokumentere og foretage fejlfinding på deres fodermaskiner. Det sparer rejsetid og gør kunden selvhjulpen.
One2Feed er en dansk familieejet virksomhed, der producerer fodermaskiner til landbrug. Da One2Feed ikke selv producerer deres komponenter, er de afhængige af et godt samarbejde med deres underleverandører for at sikre kunden og forhandleren en god oplevelse. I den forbindelse har AR-værktøjet bidraget til at højne One2Feeds værditilbud.

AR-teknologi optimerer internationalt samarbejde

Den danske virksomhed, One2Feed, sælger automatisk foderudstyr til kvæg for at aflaste landmanden.

Virksomheden var især udfordret i corona-tiden grundet restriktioner og rejseforbud, hvor det var vanskeligt at samarbejde med kunder og underleverandører, der befandt sig rundt omkring i Norden, Asien eller et andet sted i verden. 

Det er nemlig vigtigt, at virksomheden kan vise en kunde, hvordan udstyret bliver placeret i stalden og installeret, men under pandemien var det ikke muligt for One2Feed at sende en tekniker fysisk fra Danmark afsted på tværs af landegrænser. 

Det har krævet nytænkning og innovative løsninger.

One2Feed AR-løsning

Potentielle kunder kan se produktet, før de køber

One2Feed vil gerne kunne tilbyde deres kunder en ordentlig opsætning, uanset hvor i verden de befinder sig.

AR-løsningen har gjort det muligt for One2Feed at tilbyde deres kunder en visuel fremstilling af, hvordan den nye maskine vil se ud i kundens stald. Således kan de potentielle kunder være med fra start og selv finde den bedst mulige løsning og placering af maskinen.

På den måde øges kundeservicen, og muligheden for en god opstart fremmes, da kunderne føler sig imødekommet, godt instrueret og tilpas vejledt – selvom det er på afstand.

Kunderne bliver selvhjulpne

AR-prototypen fungerer som en avanceret digital brugsanvisning med forskellige former for vejledning, som One2Feeds kunder kan bruge, når de installerer og fjernopsætter den nye fodermaskine.

Samtidig kan teknologien bruges til fejlfinding. Det fungerer ved, at kunden holder tabletten op foran en QR-kode, og så får man vejledningen frem.

Det gør det nemt for brugeren at finde den relevante information på en visuel, kontekstafhængig og interaktiv måde, så det ikke er nødvendigt, at en tekniker fysisk er til stede.

AR-teknologien har også styrket relationen mellem One2Feed og deres underleverandører. Det digitale værktøj understøtter kommunikationen, så de sammen kan tjekke og dokumentere kvaliteten af maskinerne og sikre, at maskinerne virker, når de bliver testet og sendt afsted til kunderne.

Jesper Scriver

Sales and Support
One2Feed

”Vi har været rigtig glade for det samarbejde, vi har haft med Alexandra Instituttet, der fra dag ét har forstået vores udfordringer. De har været rundt og kigge hos vores underleverandører og har været med ude at se, hvordan maskinen ser ud i det rigtige miljø. Det har gjort, at vi har fået en app-teknologi, som fremtidssikrer os.”

Det fik One2Feed

I samarbejde med MADE Demonstrations- og Udviklingsprojekt og Alexandra Instituttet har One2Feed udviklet prototypen af en AR-løsning i form af et digitalt værktøj til iOS-enheder.

Med AR-teknologien kan One2Feed:

  • optimere samarbejdet med underleverandører og kunder
  • spare rejsetid i forbindelse med service
  • gøre kunden selvhjulpen i forbindelse med installation, dokumentation og service
  • visualisere fodermaskiner og deres placering for potentielle kunder, før de køber

MADE – Manufacturing Academy of Denmark arbejder primært inden for forskning, der har til formål at udvikle og teste innovative, digitale løsninger, der skal øge fleksibiliteten og bæredygtighedsomstillingen i de danske produktionsvirksomheder, GTS-institutter og uddannelsesinstitutioner.

Bliv inspireret af vores andre kunder

Sådan har andre virksomheder fået effektiviseret forretningen med datadrevet produktion

Testede maskiner med IoT før køb og undgik fejlinvestering

STENHØJ skulle teste en ny slags motor og fik sat en række sensorer på en lift med to motorer. IoT-opsætningen viste, hvad forskellen på de to motorer var. Det kunne kvalificere en beslutning om, hvilken motor der bedst klarer spidsbelastning med mindst strømforbrug.

Formular indsendt!