Ai arkiverer mails og letter sagsbehandlingen i forsikringsbranchen
IO Group kan med en ny AI-løsning tilbyde deres kunder en nemmere sagsbehandling med udgangspunkt i kundernes egne data.
Forfattere efterspørger ofte feedback på deres manuskripter og hjælp med korrektur. Men det er dyrt for mange forfattere at have en redaktør til at udføre opgaven. Derfor fik forlaget EgoLibris ideen til ‘den digitale redaktør’.
Tanken er at skabe en løsning baseret på kunstig intelligens, som skal udføre samme opgaver som en redaktør og komme med sparring og skrivetips til forfatteren. Det giver flere forfattere mulighed for at afprøve deres skrivepotentiale til en rimelig pris.
EgoLibris fik mulighed for at virkeliggøre ideen sammen med Alexandra Instituttets eksperter i kunstig intelligens. Forlaget fik samtidig adgang til projektmidler gennem Innobooster-ordningen.
Forretningsmodellen er baseret på en abonnementsordning, hvor forfattere via EgoLibris’ hjemmeside kan købe sig adgang til den digitale redaktør til en pris, hvor alle kan være med.
Det er ikke kun forlagsbranchen, der kan anvende den digitale redaktør. Da det i princippet er ligegyldigt, hvad Edison ‘læser’, vil forfattere til artikler, virksomhedsrapporter m.m. også kunne høste fordele med løsningen.
Det betyder, at der er et stort kommercielt potentiale i løsningen. I første omgang er der fokus på hjemmemarkedet, og softwaren udvikles derfor på dansk – men på sigt kan løsningen forhåbentligt også blive en eksportsucces.
Alexandra Instituttet har udviklet en avanceret software, der kan læse og bedømme manuskripter, og som giver samme feedback som en menneskelig redaktør.
Løsningen kaldes Edison – og den skal både kunne pege på mangler og komme med forslag til forbedringer af teksten.
Edison-løsningen er baseret på Natural Language Processing (NLP), der er et felt inden for kunstig intelligens, der beskæftiger sig med at lære computere at trække mening ud af store mængder tekstdata. Vi trænede algoritmen på 3000 bestsellere fra alle genrer ved hjælp af machine learning. Processen omfattede:
Leverancen bestod i en AI-baseret softwarepakke, der kan integreres med EgoLibris’ eksisterende hjemmeside.
Sådan har andre virksomheder fået hjælp til at udvikle nye løsninger til deres kunder:
IO Group kan med en ny AI-løsning tilbyde deres kunder en nemmere sagsbehandling med udgangspunkt i kundernes egne data.
Sign2me har fået udviklet app, der i realtid oversætter tegnsprog ved hjælp af kunstig intelligens og dermed letter kommunikationen mellem døve og ikke-døve.
Topdanmark har fået udviklet en robotrådgiver, der kan assistere taksatoren i sit arbejde med at vurdere bilskaders omfang og pris. Det sparer tid i sagsbehandlingen til glæde for både kunder og værksted.
Kunstig intelligens er et helt vidunderligt værktøj, som kan løfte din virksomhed til nye højder.
E-bogen giver dig 24 siders komprimeret viden om, hvilken forskel kunstig intelligens kan gøre.
Ⓒ 2024 - Alexandra Instituttet A/S
CVR Nr. 24 21 33 66