Søg
Close this search box.
Søg
Close this search box.

HydraSpecma

AR hjælper medarbejderne med at finde komponenter fra lageret

Den danske underleverandør til vindmølleindustrien, HydraSpecma har i et lovende forsøg fået testet nye teknologier, der nemt og hurtigt hjælper deres medarbejdere med at finde og plukke de rigtige komponenter fra lageret.
HydraSpecma er grossist og producent af hydrauliske løsninger, hydraulikslanger og komponenter De er bl.a. repræsenteret inden for sol, vind, renewables og marineindustrien. Virksomheden har omkring 1500 ansatte i 10 lande på verdensplan.

Stort potentiale

Accelererer plukkeprocessen

HydraSpecma har moderniseret deres lager og de interne arbejdsprocesser, og for dem handler det om at udfordre de nye teknologier. De ser et stort potentiale for at accelerere plukkeprocessen ved hjælp af ny AR-teknologi.

 

I stedet for at navigere via skilte har HydraSpecma fået testet, om de med en GPS nedlagt i en plukkevogn kan accelerere deres plukkeproces. Det vil i den sidste ende gavne deres kunder, at de får deres produkt hurtigere og gøre virksomheden mere konkurrencedygtig.

en digital varehusassistent

Kan være med til at reducere fejl

Løsningen er en prototype, der er lavet simpelt ved at sætte udprintede tags på fabriksgulvet og bruge en iPad til vejvisning. Når man kommer hen til en hylde på lageret, ved IPad’en, hvor den er og giver besked, når man skal plukke en komponent. På den måde guides man rundt ved hjælp af en indendørs GPS.

– Det kan være med til at reducere fejl og hjælpe nye medarbejdere med at plukke de rigtige komponenter på lageret og er et godt eksempel på, hvordan AR-teknologien kan skabe værdi i virksomhederne.

– Hvis man bruger papir, som mange virksomheder stadig gør, og hvor det står linje efter linje, kan man nemt komme til at overse noget, forklarer Kaspar Rosengreen Nielsen, Principal Software Architect i Alexandra Instituttet, som har hjulpet HydraSpecma med at udvikle løsningen i regi af MADE Udviklingsprojekt.

skaber værdi i virksomheder

Positive erfaringer

AR-løsningen kan være en stor hjælp, når virksomheden får nye medarbejdere eller vikarer ind, som på den måde kan få guidance på lageret.

De første erfaringer med brug af assistenten har været super positive ifølge Daniel S. Andreasen, der er Head of Group Strategy & CSR hos HydraSpecma:

“Vi har et ret stort lager både her i Danmark og i Norden, og det her med at finde de rette lokationer vil være en ret stor hjælp. I stedet for at vi i dag skal navigere via skilte, så har vi en formodning om, at en GPS nedlagt i en plukkevogn vil kunne accelerere vores plukkeproces yderligere. Det vil i den sidste ende gavne vores kunder, at de får deres produkt hurtigere, hvilket vil gøre os mere konkurrencedygtige.”

Daniel S. Andreasen

Head of Global Strategy & CSR

“Vi er jo ikke eksperter i ny teknologi uden for vores fagområde. Så det er klart, at det at have en partner med, som har forsker-brillerne på, det giver os en helt ny vinkel til, hvordan vi skal gribe det an.

Det giver ro i sindet, at vi ved, at vi har med folk at gøre, der er specialister inden for de her teknologier, og som kan foreslå de rette løsninger. Det er jo der, at sammenspillet bliver bragt ind, fordi vi kan forklare vores forretningsmæssige behov og dermed få det bedste fra begge verdener.”

I samarbejde med MADE Udviklingsprojekt og Alexandra Instituttet har HydraSpecma fået afprøvet de nyeste interaktionsformer inden for Augmented Reality til digitalisering af produktionslinjen.

MADE arbejder primært inden for forskning, som har til formål at udvikle og teste innovative, digitale løsninger, der skal øge fleksibiliteten og bæredygtighedsomstillingen i de danske produktionsvirksomheder, GTS-institutter og uddannelsesinstitutioner.

Hold jeres produkt relevant med data og optimer jeres produktion!

Bliv inspireret af vores andre kunder

Sådan har andre virksomheder fået effektiviseret forretningen med smarte teknologier:

Formular indsendt!