One2Feed

One2Feed forbedrer deres værditilbud med AR-løsning

One2Feed har fået udviklet en AR-løsning, der intuitivt og visuelt guider kunder, når de skal installere, dokumentere og foretage fejlfinding på deres fodermaskiner. Det sparer rejsetid og gør kunden selvhjulpen.
One2Feed er en dansk familieejet virksomhed, der producerer fodermaskiner til landbrug. Da One2Feed ikke selv producerer deres komponenter, er de afhængige af et godt samarbejde med deres underleverandører for at sikre kunden og forhandleren en god oplevelse. I den forbindelse har AR-værktøjet bidraget til at højne One2Feeds værditilbud.

Samarbejde på afstand

AR-løsning optimerer internationalt samarbejde

Den danske virksomhed, One2Feed, sælger automatisk foderudstyr til kvæg for at aflaste landmanden.

Virksomheden har især været udfordret i corona-tiden grundet restriktioner og rejseforbud, hvor det har været vanskeligt at samarbejde med kunder og underleverandører, der befinder sig rundt omkring i Norden, Asien eller et andet sted i verden. 

Det er nemlig vigtigt, at virksomheden kan vise en kunde, hvordan udstyret bliver placeret i stalden og installeret, men under pandemien har det ikke været muligt for One2Feed at sende en tekniker fysisk fra Danmark afsted på tværs af landegrænser. 

Det har krævet nytænkning og innovative løsninger.

One2Feed AR-løsning

Hvad er augmented reality?

Augmented Reality udvider den fysiske verden

Augmented Reality (AR) er en teknologi, der kombinerer den fysiske og digitale verden.

Det er en interaktiv oplevelse, hvor fysiske objekter udvides med computer-genereret information, som får det det digitale indhold til at se ud til at være placeret i den fysiske verden.

Den digitale repræsentation kan ses enten ved hjælp af specielle briller, på en tablet eller projektion på objekter.

One2Feed AR-løsning

Avanceret digital brugsanvisning

Kunderne bliver selvhjulpne

Den udviklede AR-løsning fungerer som en avanceret digital brugsanvisning med forskellige former for vejledning, som One2Feeds kunder kan bruge, når de installerer og fjernopsætter den nye fodermaskine.

Samtidig kan løsningen bruges til fejlfinding. Det fungerer ved, at kunden holder tabletten op foran en QR-kode, og så får man vejledningen frem.

Det gør det nemt for brugeren at finde den relevante information på en visuel, kontekstafhængig og interaktiv måde, så det ikke er nødvendigt, at en tekniker fysisk er til stede.

AR-værktøjet har også styrket relationen mellem One2Feed og deres underleverandører. Det digitale værktøj understøtter kommunikationen, så de sammen kan tjekke og dokumentere kvaliteten af maskinerne og sikre, at maskinerne virker, når de bliver testet og sendt afsted til kunderne.

Jesper Scriver

Sales and Support
One2Feed

”Vi har været rigtig glade for det samarbejde, vi har haft med Alexandra Instituttet, der fra dag ét har forstået vores udfordringer. De har været rundt og kigge hos vores underleverandører og har været med ude at se, hvordan maskinen ser ud i det rigtige miljø. Det har gjort, at vi har fået en app, som fremtidssikrer os.”

Fremtidssikrer forretning og salg

Potentielle kunder kan se produktet, før de køber

One2Feed vil gerne kunne tilbyde deres kunder en ordentlig opsætning, uanset hvor i verden de befinder sig.

I den forbindelse har AR-løsningen gjort det muligt for One2Feed at tilbyde deres kunder en visuel fremstilling af, hvordan den nye maskine vil se ud i kundens stald. Således kan de potentielle kunder være med fra start og selv finde den bedst mulige løsning og placering af maskinen.

På den måde øges kundeservicen, og muligheden for en god opstart fremmes, da kunderne føler sig imødekommet, godt instrueret og tilpas vejledt – selvom det er på afstand.

Her har AR-løsningen været med til at sikre et godt samarbejde på tværs af værdikæden og fremtidssikre One2Feeds forretning og salg.

Det fik One2Feed

I samarbejde med MADE Demonstrations- og Udviklingsprojekt og Alexandra Instituttet har One2Feed udviklet en AR-løsning i form af et digitalt værktøj til iOS-enheder.

Med AR-løsningen kan One2Feed:

  • optimere samarbejdet med underleverandører og kunder
  • spare rejsetid i forbindelse med service
  • gøre kunden selvhjulpen i forbindelse med installation, dokumentation og service
  • visualisere fodermaskiner og deres placering for potentielle kunder, før de køber

MADE – Manufacturing Academy of Denmark arbejder primært inden for forskning, der har til formål at udvikle og teste innovative, digitale løsninger, der skal øge fleksibiliteten og bæredygtighedsomstillingen i de danske produktionsvirksomheder, GTS-institutter og uddannelsesinstitutioner.

IoT og smarte produkter

Ønsker I at blive mere datadrevne?

Kender I til de fordele, I kan opnå ved at digitalisere jeres fysiske produkter eller produktion og dermed kunne reagere på data? Og har I erkendt, at I både skal optimere jeres produktion eller produkt – OG investere i produktinnovation ved at opsamle data?

Så kan vi være en mulig samarbejdspartner. Det kan være, at I ønsker at bruge data til at:

  • optimere jeres drift
  • effektivisere træning af nye medarbejdere
  • udvikle nye services på jeres kerneprodukt

Der er mange muligheder, og vi ved, hvor I skal starte for at skyde genvej.  Få viden om, hvad der skal til, hvis I ønsker at koble jeres produkter eller produktionsapparat på nettet. Og få fat i de data, som giver input til nye services, der styrker jeres forretning.

Det kan være ved at visualisere data og bringe realtids informationer i spil med de nyeste interaktionsformer, så I kan agere på dem øjeblikkeligt.

Bliv inspireret af vores andre kunder

Sådan har andre virksomheder fået effektiviseret forretningen med smarte produkter:

Du kan altid tage kontakt

I tvivl om hvordan du kommer videre, og hvem du skal kontakte? Eller ønsker du en uforpligtende snak om dine digitale muligheder?

Skriv til os her.
Vi svarer tilbage inden for 24 timer.

Vil du hellere ringe, kan du fange os på 70 27 70 12.

Digitalisering skal være en god forretning

nyhedsbrev

Gå ikke glip af de nyeste teknologiske guldkorn, der kan løfte din forretning


Når du indsender formularen, accepterer du samtidig, at du får e-mails fra os. Du kan til enhver tid afmelde dig.

Du kan altid tage kontakt

I tvivl om hvordan du kommer videre, og hvem du skal kontakte? Skriv til os her. Vi vender tilbage inden for 24 timer.

Formular indsendt!

Hold dig #ForanDigitalt

Over 2500 danske virksomheder får allerede digitale guldkorn direkte i deres inbox.

Gå ikke glip af de næste forretningsfremmende tiltag – det kan blive dit!

Skriv dig på listen nu

Kontakt os

Book et uforpligtende møde om jeres muligheder

Formularen er indsendt!