Søg
Close this search box.
Søg
Close this search box.

KUNDE

Skoler, dagtilbud, specialskoler, biblioteker, hospitaler, voksenuddannelse og ældrepleje

type

Interaktivt læringsgulv

vi har leveret

Koncept- og idéudvikling, design og indholdsproduktion, udvikling og drift

Læring gennem bevægelse og leg

WizeFloor er et interaktivt gulv til læring, der inviterer til fysisk bevægelse, leg og samarbejde

Forskellige læringsspil og øvelser projiceres ned på gulvet. Et kamera sporer bevægelsen af spillerne, der kan bruge deres hænder og fødder til at interagere med gulvet.

En af WizeFloors store styrker er systemets mange tilpasningsmuligheder, der gør at både voksne og børn nemt kan oprette deres egne spil ved hjælp af de tilgængelige programmer inden for stort set alle områder af læringsmål og pensum.

Stort set alle programmerne kan redigeres, og det er let at tilføje medier såsom tekst, billeder, lyd og videoer. Det er ligeledes muligt at ændre tid, point mm., så det passer til målgruppen. Dette gør det muligt at skabe spil og øvelser til alle aldersgrupper og i alle fag i både børnehave og skole.

Fremmer læring og bringer børn sammen på gulvet

Børnehaver bruger især WizeFloor til at skabe gode, alternative læringssituationer og til at give  sanseindtryk til børnene.

For de små børn i vuggestuen er det især programmer med f.eks. blomster eller stjerner, som man skal træde på, der er motiverer til at sætte gang i bevægelsen.

For børnehavegruppen er der rigtig mange gode læringsspil og aktiviteter, som fungerer godt i samarbejde med en pædagog som igangsætter.

“WizeFloor er en spændende opgradering af vores skole, der har forbedret motivation, koncentration og samarbejde hos vores børn.”

Lærer, Aarhus Kommune

H.C. Andersen Børne- og Ungehospital

Skaber glæde for indlagte børn

Hospitalet var blandt de første til at installere de interaktive gulve tilbage i 2013 på både Eventyrgangen og i kræftafdelingen. Ideen var  at få børnene ud af hospitalssengene og stimulere dem fysisk og tankemæssigt, og dermed gøre dem hurtigere raske.

Man kan høre hujen, grin og latter, når et barn og forældre mødes på gulvet. Børnene kan klikke sig rundt med hænder og fødder på den store gulvskærm og spille forskellige spil enten alene eller mod hinanden.

Det har været en åbenlys succes, og løsningen er så meget tilpasset pandemien, fordi det giver plads til leg, uden at man rører ved noget. Det har levet op til det, vi oprindeligt ønskede, nemlig et tilbud, der kan lokke børn ud af sengen og anvendes hele døgnet uden oprydning og samtidig samle børn på tværs af diagnoser og specialer.

Mette Sorang Kjær,
velfærdskoordinator og socialpædagog
H.C. Andersen Børne- og Ungehospital

Vil I høre mere om, hvad interaktionsdesign kan gøre for jer?

Formular indsendt!