Kunstig intelligens kan aflaste og spare administrative arbejdstimer ved at støtte en lang række forskellige dokumentations-, informations- og kommunikationsopgaver.
Når I anvender kunstig intelligens til at støtte jeres administrative processer, sparer I tid. Det kan mærkes på bundlinjen.
En kunstig intelligens bliver aldrig træt. Samtidig giver den ensartede proces med AI ofte jeres arbejde et kvalitetsmæssigt løft.
Vi ser, at kliniske medarbejdere oplever, at kunstig intelligens hjælper dem i hverdagen og giver dem mere tid til det kliniske arbejde.
Kunstig intelligens er et stærkt værktøj til at automatisere en lang række administrative opgaver.
Vi udvikler dansk sprogteknologi, så sundhedspersonerne f.eks. kan diktere journaler og anden tekst direkte med høj genkendelighed.
Vi skaber procesunderstøttende værktøjer, der gør kvalitetssikring og compliance lettere. F.eks. ved at præsentere relevante artikler, procedurer og andet materiale, som er tilpasset den aktuelle arbejdssituation, eller ved at forbedre arbejdsgange, så dataunderstøttede opgaver kan automatiseres.
Vi indleder altid vores samarbejde med at forstå hvad I ønsker af få ud af vores samarbejde. Derfor starter vi altid med en dialog om jeres om behov og den effekt I ønsker at få.
Vi holder en workshop sammen, hvor vi udfolder og efterfølgende samler op på jeres behov og den effekt, I ønsker at opnå.
På baggrund af workshoppen laver vi et første forslag til hvad vores samarbejde kan bestå i. Det kunne være et løsnings- eller designforslag eller en plan for yderligere behovsafdækning frem mod at kunne lave et løsningsforslag
I beslutter om vi skal tage næste skridt og gå videre med opgaven sammen
Vi går i gang med arbejdet sammen med jer og planlægger sammen de aktiviteter som vores fælles projekt kommer til at omhandle.
Digitale teknologier rykker sundhedsvæsenet tættere på borgerne og løfter kvaliteten for alle.
Lad jer inspirere af det, der allerede muligt. Og det, som venter lige om hjørnet.
"Generelt er dokumentation en kæmpestor opgave, og det gælder især i det offentlige, så hvis vi gerne vil have 10.000 flere varme hænder i 2030, kunne det være smart, hvis man kunne omdanne alle de eksisterende varme hænder. Og her er taleteknologi et oplagt valg. Men for at vi kan gøre det, er vi nødt til at lægge fundamentet og infrastrukturen for taleteknologien."
Anders Jess Pedersen, Senior AI Specialist
Ⓒ 2025 - Alexandra Instituttet A/S
CVR nr. 24 21 33 66