Alexandra Instituttet, der hjælper offentlige og private virksomheder med at anvende den nyeste it-forskning, har ansat 44-årige Louise Hjerrild som sin nye marketing- og kommunikationschef. Louise Hjerrild er uddannet cand.ling.merc. fra Handelshøjskolen i Aarhus og har siden 2005 arbejdet med B2B-marketing inden for it-branchen.
Hun har de seneste 11 år arbejdet som Senior Marketing and Communications Specialist hos konsulenthuset Inspari A/S, der fokuserer på at levere data- og AI-løsninger til virksomheder. Gennem sin karriere har Louise arbejdet med hele marketing- og kommunikationspaletten inden for it – altid med fokus på den kommercielle vinkel.
Om det nye job siger hun:
“Det er enormt interessant, at Alexandra Instituttet tjener flere formål end traditionelle virksomheder. Som GTS-institut er vi ikke sat i verden for at skabe størst muligt overskud til en ejerkreds. I stedet er vi sat i verden for at løfte danske virksomheders konkurrenceevne, og vi skal reinvestere vores overskud i anvendt forskning og udvikling af nye digitale teknologier, som skal løfte danske virksomheder i bred forstand. Det er for mig en helt ny og særdeles spændende måde at være i verden på.”
Om valget af den nye profil fortæller Niels Kjær Husted, CEO i Alexandra Instituttet:
“Med Louises mere kommercielle og marketingorienterede profil ønsker vi at styrke vores kendskab i branchen og vise, at Alexandra Instituttet er relevant for langt flere end dem, der allerede kender os. Alexandra er jo kendt for sit høje kompetenceniveau og for at være enormt passioneret omkring at skabe værdi omkring it og digitalisering ude hos brugerne og virksomhederne. Og netop dét ønsker vi at synliggøre, så flest mulige virksomheder kan få gavn af de nyeste digitale muligheder.”
Louise Hjerrild overtager stillingen fra Marlene Nybro Thomsen, der har valgt at stoppe for at starte på sygeplejerskeuddannelsen. Louise Hjerrild tiltrådte stillingen 3. februar 2025.
Ⓒ 2024 - Alexandra Instituttet A/S
CVR Nr. 24 21 33 66