24. september 2025

Webinar

Det digitale produktpas og adfærdsdesign

Fra 2026 bliver det digitale produktpas obligatorisk i EU og stiller nye krav til transparens om produkters oprindelse, materialer og miljøpåvirkning. I dette webinar får du inspiration til at kombinere viden om produktpasset med adfærdsdesign, så I kan udvikle løsninger, der gør det nemt og meningsfuldt for jeres kunder at bruge passet – og skabe reel værdi for både dem og jer.

Om webinaret

Et digitalt pas, der engagerer dine kunder

Det digitale produktpas bliver snart obligatorisk for produkter i EU – først for stål, batterier og tekstiler og senere for stort set alle andre produktkategorier.

I dette webinar præsenterer vi, hvordan din organisation kan koble det digitale produktpas med adfærdsdesign, så både jeres kunder og jeres virksomhed får mere ud af de data, som det digitale produktpas kommer til at indeholde. Du får inspiration til, hvordan du kan styrke din forretning og skabe bedre kundeoplevelser med det digitale produktpas.

Når data formidles rigtigt, kan det motivere mennesker til at handle på den viden, de får – fx reparere, genbruge eller videresælge produkter og dermed forlænge deres levetid. Vi giver indblik i, hvad adfærdsdesign er, og hvordan det kan indtænkes i digitale løsninger, så mennesker motiveres til at bruge produktdata aktivt og meningsfuldt.

Webinaret giver dig inspiration til at betragte det digitale produktpas som et strategisk redskab, der kan forbedre kundeoplevelsen, fremme bæredygtig adfærd og styrke jeres position i markedet.

I webinaret møder du Trine Plambech, Director of Digital Sustainability.

Målgruppe

Hvem er målgruppen?

  • Webinaret er målrettet dig, der arbejder med produktudvikling, bæredygtighed, digitalisering eller kunderejser.
  • Du er nysgerrig på, hvad det digitale produktpas betyder for jer – og hvordan I kan arbejde med både produktdata og adfærdsdesign.

Udbytte

Det får du med hjem

Du får indsigt i og inspiration til:

  • at bruge adfærdsdesign til at gøre produktpasset til et aktiv – ikke bare en pligt
  • at gøre dine data relevante og brugervenlige
  • at motivere kunder til bæredygtig adfærd
  • at styrke jeres position og troværdighed på markedet ved hjælp af produktpasset

Todages-kursus

Vil du lære mere?

Er du allerede i gang med at bearbejde jeres data og materialer, så du er klar, når det digitale produktpas bliver obligatorisk? Kunne du tænke dig at arbejde med adfærdsdesign i tilknytning til dette arbejde?

Så tilbyder vi et todages kursus, hvor vi går mere i dybden med temaerne i webinaret. På kurset introducerer vi dig til adfærdsdesign og hvordan mennesker træffer beslutninger og handler. Du får viden om infrastrukturen bag det digitale produktpas – og du får mulighed for at arbejde med din egen case. Læs mere om kurset her

kontakt

Har du faglige spørgsmål?

Så er du velkommen til at kontakte:

Trine Plambech

Director of Digital Sustainability
Alexandra Instituttet
trine.plambech@alexandra.dk

Andre events

Måske kunne disse events også have din interesse:

Arrangement

Agentdagen 2025

16. SEPTEMBER 2025 · KØBENHAVN
Alexandra Instituttet deltager på Agentdagen 2025. Kom og hør, hvordan både små og store virksomheder har opnået en målbar forskel med AI-agenter.

Læs mere »
Arrangement

Computerworld Cloud & AI Festival

17. – 18. SEPTEMBER 2025 · KØBENHAVN
Festivalen er Danmarks største mødested inden for digitalisering, forretning, sikkerhed og AI. Jens Kaas Benner er keynote på åbningsdagen, hvor han holder oplægget Bevaring af danske dialekter: Integration af sprognuancer i AI-modeller.

Læs mere »

Formular indsendt!