Omstilling: Bæredygtig ledelse og strategi
Lær at lede bæredygtig transformation med succes
Verden er under forandring: Ressourceknaphed, klimaudfordringer og miljøkriser skaber nye regler og en helt ny virkelighed for virksomheder. Den skal du som leder kunne navigere i – både de nye risici og de nye muligheder.
I et skræddersyet forløb udruster vi jer med viden og værktøjer, så I kan skabe mere bæredygtige forretningsmodeller, produkter, produktionsprocesser, etablere nye ansvarsområder og roller og sikre jer nye kompetencer og innovation.
Vi har fokus på både teknologi, forretning og mennesker, så I kan skabe medejerskab og forandringer, der holder.
Bliv fremtidssikre
Når I omstiller jeres virksomhed, så den passer til den ny virkelighed, sikrer I ikke bare jeres overlevelse i dag; I er parate til i morgen.
Styrk konkurrencekraften
Bæredygtighed tiltrækker både kunder og medarbejdere: For mange er bæredygtighed det foretrukne valg i forhold til både konsum og karriere.
Træk på erfaringen
Vi har gjort det før: De kompetencer og metoder, der løftede den digitale omstilling, kan også bruges i den bæredygtige omstilling. Træk på os.
Fodslæbende og modstræbende?
Vi har undersøgt, hvorfor mange danske virksomheder endnu ikke har sat klimainitiativer i gang. Læs om de tre typiske typer barrierer og hvordan du som leder, medarbejder eller ekstern konsulent kan nedbryde dem.
referencer
Lad dig inspirere af løsninger i brug
Supersoftware finder den bedste løsning
Overskrift her
Overskrift her
Proces
Typisk ser processen sådan ud
#1 - Afdækning
I får besøg af en ekspert i bæredygtig ledelse og -strategi, der lærer jer og jeres virksomhed at kende. Sammen ser vi på jeres ambitionsniveau og modenhed i forhold til bæredygtighed, kortlægger jeres behov, udfordringer og prioriteter og beslutter i fællesskab, hvad der skal være fokus for det videre forløb.
#2 - Fokus og proces
Derefter udarbejder vi en one-pager, der beskriver jeres lederudviklingsforløb og skaber klarhed over det faglige fokus og processen.
#3 - Workshopforløb
Derpå følger en række med 2-4 workshops for ledere og centrale medarbejdere. Vi har særligt fokus på, hvordan I får forløst det menneskelige potentiale hos medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere fx i værdikæden.
#4 - Evaluering
På et afsluttende møde evaluerer vi sammen, om vi er nået i mål. Sammen genbesøger vi modenhedsanalysen og fastlægger retningen for jeres videre arbejde.