Skal vi lette jeres planlægning af hjemmepleje eller rengøring?
PlanA er et digitalt værktøj skræddersyet til at planlægge tilbagevendende serviceopgaver.
Med PlanA kan I let justere planen løbende, så I får lettere ved at klare en travl og dynamisk hverdag med uforudsete hændelser.
De 3 træk ved PlanA, som vores kunder er gladest for
01
Skræddersyet til hjemmeplejen
Værktøjet er designet i samarbejde med private leverandører af hjemmepleje og kan f.eks. beregne transporttiden under ruteplanlægningen.
02
Grundplanen kan nemt justeres
PlanA håndterer en fast grundplan, som automatisk rulles ud, og en dag-til-dag-kalender, som indeholder specifikke ændringer til den faste plan.
03
Kendt fra kommunerne
PlanA er et centralt modul i Cura-systemet, som bruges i over 30 kommuner. Så måske kender I og jeres medarbejdere allerede systemet.
Digitalt værktøj sparer tid og øger kvaliteten hos hjemmeplejefirmaer
Når vi laver en ændring i planlægningen, får vores hjælpere med det samme besked på deres mobiltelefoner om, at der er flyttet rundt på opgaverne. Ikke alene sparer vi tid, men måske endnu vigtigere så har vi bedre kontrol med, hvor langt vi er nået.
Vi har samtidig også fået en indbygget kvalitetskontrol i kraft af, at vi har elektroniske spor af de opgaver, vi udfører. Det gør det nemmere at blive klog på, hvis vi har gjort noget forkert.
25% besparelse på planlægning, 10% på kørsel og 3,6% på løn
Virksomhederne har kunnet vinke farvel til gule sedler, overtegnede whiteboards og et puslespil af udprint af vagtplaner.
PlanA fungerer som en digital overblikstavle på planlæggerens skærm, der er tæt integreret med medarbejdernes smartphones. Med musen kan planlæggeren flytte besøg mellem forskellige ruter og samtidig få tilbagemeldinger om, hvilke konsekvenser det har for medarbejdernes køretider og de aftaler, de skal overholde.
Hvad kan PlanA gøre for jer?
Ingen borgerbesøg bliver glemt, for i PlanA lægger I en grundplan, som automatisk bliver den daglige plan, medmindre du ændrer noget.
Herudover har PlanA disse fordele:
- PlanA holder styr på alle tilbagevendende aftaler, der kan følge forskellige fleksible mønstre: Hver dag, flere gange dagligt, hver 2. dag, hver måned osv.
- I kan nemt lave ændringer, når et besøg skal flyttes. Jeres ændringer i “dag-til-dag-kalenderen" har ingen indflydelse på grundplanen.
- PlanA holder styr på, om jeres planlægning overholder alle tidsmæssige krav i aftalerne med borgerne.
- Medarbejderne hos borgerne ser deres plan i en app, og planlæggerne på kontoret kan holde øje med, hvor langt i planen, de er.
- Planen er let at overskue og bruge: Det er nemt at flytte besøg mellem ruter, og transporttiden bliver udregnet straks, så det er let at planlægge.
- I kan trække mange forskellige rapporter ud og f.eks. se på en enkelt borger eller medarbejder. I fakturamodulet får I information om alle besøg og deres varighed, om kunden, om betaleren osv.