PlanA

Digitalt værktøj skaber overblik i hjemmeplejen

PlanA er en digital løsning, der giver medarbejdere i hjemmeplejen overblik over deres daglige opgaver, ruteplaner og besøg. Det skaber bedre planlægning, større fleksibilitet og mindre administration. PlanA kan skræddersys til alle typer virksomheder med kørende medarbejdere.
PlanA er blevet til efter grundige forudgående undersøgelser af hjemmeservicesektorens behov, bl.a. via dialoger med DI Service og Dansk Erhverv samt brugerstudier hos private leverandører. Analysen har vist, at især manglende overblik og koordinering er blandt de største tidrøvere for hjemmeservicefirmaerne.

Digital planlægningstavle

Fra papir-puslespil til app

PlanA er udviklet til hjemmeservicesektoren men kan bruges til at gøre det nemmere at planlægge og effektivisere alle typer serviceopgaver. PlanA kan skræddersys til virksomheder eller organisationer med stor mobil arbejdsstyrke, der har brug for et centralt planlægningssystem. 
PlanA består af en trykfølsom storskærm (et smartboard eller tilsvarende pc-løsning), der er forbundet med en app på de kørende medarbejderes mobiltelefoner.

overskuelig og effektiv planlægning

Manglende overblik og koordinering er dyre tidrøvere

PlanA fungerer som en digital overblikstavle på planlæggerens skærm, der er tæt integreret med medarbejdernes smartphones. Den daglige planlægning kan foregå overskueligt, effektivt og trygt. Med musen kan planlæggeren flytte besøg mellem forskellige ruter og samtidig få tilbagemeldinger om, hvilke konsekvenser det har for medarbejdernes køretider og de aftaler, de skal overholde.

PlanA er i drift hos hjemmeservicevirksomheder over hele landet. Deres oplevelser giver ny viden, som løbende bliver indarbejdet.

“PlanA har givet alletiders overblik over opgaverne. Intet bliver glemt. Systemet er overskueligt og let at forstå. Medarbejderne er bedre klædt på og sendes afsted med gode informationer via telefonen, også når det er vikarer.

Beskeder når ud til dem med det samme, og dem på kontoret kan se, når opgaven er udført. Det er også lettere at fakturere, da opgaverne nu bliver godkendt i marken. Vores medarbejdere er meget glade for systemet."

Heidi Lundberg

Fjordens rengøring og service

Understøtter planlæggerens arbejde

Skaber mere ro for medarbejderne

Planlæggeren kan nemt ændre i besøgsplaner og ruter og tage beslutninger ud fra PlanA’s forslag. Desuden bliver kommunikationen mellem medarbejderne ‘i marken’ og kontoret langt mere effektiv med den integrerede forbindelse mellem smartboardet og mobiltelefonerne.

PlanA hjælper til en nemmere dagligdag og bedre planlægning:

  • Intuitivt overblik
  • Nem koordinering via app
  • Nemt at ændre i planen
  • Automatisk beregning af kørsel
  • Nem håndtering af faste aftaler
“Tidligere kunne det godt være et puslespil at få planlagt ruterne. Men i dag får vi et bedre overblik og kan optimere ruteplanerne […] Vi opnår dermed en betydelig besparelse.

Vi kan via et oversigtskort se på skærmen, hvis der er et besøg på én rute, der i virkeligheden ligger tættere på en anden og derfor burde flyttes. Det betyder, at vi nu kører færre kilometer. Det er banalt, og vi har selvfølgelig haft oplysninger om borgernes adresser hele tiden, men vi har ikke automatisk haft dem visuelt."

Hans Torp

Dan Ren Service
“Med PlanA har vi sparet 3,6% på løn for kørende medarbejdere, 10% på kørselsudgifter og 25% på planlægningstimer."

Lona Schultz

Schultz Pleje- og Hjemmeservice

Digital sundhed og sikkerhed

Vi læner os op ad de stærkeste forskningsgrupper inden for sundhed og it-sikkerhed og deltager i en række forskningsprojekter. Hvis du vil vide, hvilken rolle du kan spille her, så tag fat i os.

Både hvis du er leverandør til sundhedsvæsenet eller en af de andre danske regioner eller sygehuse.

Inspiration fra vores andre kunder

Se hvordan andre har brugt digitalisering til at forbedre vores velfærd:

Digital sundhed

Brug os til agil udvikling og sikker brug af data

Presset på vores sundhedsvæsen medfører en øget interesse i, hvordan teknologier som kunstig intelligens kan være en del af fremtidens løsninger.

Hos os får I forskningsbaseret uvildig rådgivning, og vi kan også implementere den løsning, I mangler. Få direkte adgang til den viden og erfaring, vores teams har opbygget de sidste mange år i forskningsprojekter inden for sundhedsområdet med regioner, hospitaler og private virksomheder.

Vi samarbejder med:

  • sundheds-it-firmaer
  • velfærdsteknologifirmaer
  • medikofirmaer
  • pharmavirksomheder 
  • offentlig eller privat og selvejende leverandører af sundhed og velfærd

Du kan altid tage kontakt

I tvivl om hvordan du kommer videre, og hvem du skal kontakte? Eller ønsker du uforpligtende rådgivning om dine digitale muligheder?

Skriv til os her.
Vi svarer tilbage inden for 24 timer.

Vil du hellere ringe, kan du fange os på 70 27 70 12.

Digitalisering skal være en god forretning

Dansk erhvervslivs foretrukne digitaliseringspartner #ForanDigitalt

nyhedsbrev

Gå ikke glip af de nyeste teknologiske guldkorn, der kan løfte din forretning


Når du indsender formularen, accepterer du samtidig, at du får e-mails fra os. Du kan til enhver tid afmelde dig.

Du kan altid tage kontakt

I tvivl om hvordan du kommer videre, og hvem du skal kontakte? Skriv til os her.
Vi vender tilbage inden for 24 timer.

Hold dig #ForanDigitalt

Over 2500 danske virksomheder får allerede digitale guldkorn direkte i deres inbox.

Gå ikke glip af de næste forretningsfremmende tiltag – det kan blive dit!

Skriv dig på listen nu

Kontakt os

Book et uforpligtende møde om jeres muligheder