Alexandra Instituttet A/S // Aktuelt // Arrangementer // Arrangementer 2019 // Servicetransformation 3 (masterclass): Service og servicering

Servicetransformation 3 (masterclass): Service og servicering

Arrangement

21-02-2019

Servicetransformation 3 (masterclass): Service og servicering

Denne workshop er en masterclass, hvor du både kan opleve god service og diskutere, hvordan man udvikler god service. Vi gennemgår metoder og værktøjer, og du får inspiration med hjem fra spændende casevirksomheder.

Alexandra Instituttet inviterer i samarbejde med Innovationsnetværk Service Platform til tre workshops om servicetransformation i virksomheder. Vi sætter fokus på, hvordan hhv. teknologien, kunderne og kulturen er af betydning for den samlede værdiskabelse. 

Denne sidste workshop er en masterclass med service og servicering som tema.

De tre workshops har nedenstående temaer, og du kan deltage i én eller flere workshops alt efter interesse. Vi anbefaler dog, at du har været med på mindst én af de øvrige workshop for at kunne deltage i denne masterclass.


Workshop 3 – masterclass: Service og servicering

Temaet for denne masterclass er service som fremtidens konkurrenceparameter –  hvordan udvikler man en organisation, som også har fokus på service?

Det er et eksklusivt aftenarrangement, hvor omdrejningspunktet er videndeling og dialog om virksomheders servicetransformation med fokus på både muligheder, udfordringer, læring og succeshistorier.

Derfor skal du deltage

På en enkelt aften kan du både opleve god service og blive klogere på, hvordan man udvikler god service. Aftenens omdrejningspunkt vil være servicetransformation, og du vil blive præsenteret for to meget forskellige og inspirerende cases om, hvordan servicetransformationsprocesser kan forløbe, og hvilken betydning det kan få for virksomheden.

Efterfølgende vil der være en præsentation af erfaringerne fra Service Platforms arbejde, herunder metoder, værktøjer og processer, der kan flytte virksomheder gennem en servicetransformation. 

Beta vil efterfølgende stå for den gode service med god mad og vin og skabe den perfekte oplevelse omkring videndeling og dialog om virksomheders servicetransformation.

Beta Private Dining Club slog første gang dørene op i 2008 og har siden været en spiseklub for mad-, vin-, og oplevelsesentusiaster. Beta blander det eksklusive, det overraskende, det nye, det involverende og det diskrete – altid med gæsterne som en aktiv del af arrangementet.

Målgruppe

  • Rådgivere og virksomheder som arbejder med servicerelaterede transformationsprocesser, og som gerne vil dele ud af erfaringer og/eller lære af andres erfaringer.

Forberedelse 

Workshoppens temaer er beskrevet i Service Platforms publikation Servicetransformation – en guide til håndtering af servicetransformationsprocesser af Jørgen Rasmussen og Gunnar Kramp. Du kan med fordel downloade publikationen før arrangementet eller rekvirere et trykt eksemplar ved at skrive til servicetransformation@serviceplatform.dk – den er GRATIS.

Program

16:00 – 16:30 Registrering og bobler
16:30 – 16:40 Velkommen og rammesætning af aftenens program
16:40 – 17:10 Case 1:  Skiold Group
v/ Gregers Johansen, Director Service & Aftermarket, som vil fortælle om sin nuværende og tidligere erfaringer med at udvikle virksomheder fra produktionsvirksomheder til servicevirksomheder – og hvordan bedre service er lig med bedre bundlinje. 
17:10 – 17:20 Pause
17:20 – 17:50 Case 2: Duka
 v/ Kim Krohn Gervin, administrerende direktør, som vil fortælle om Dukas servicekoncepter, og hvordan de tjener penge på service. 
17:50 – 18:20 Transformationsprocessen – fra brændende platform til service 
v/ Jørgen Rasmussen, Alexandra Instituttet, som ved hjælp af cases, metoder og værktøjer fra Servicetransformation – en guide til håndtering af servicetransformationsprocesser vil guide os igennem opmærksomhedspunkter, use cases m.m.
18:20 – 18:30 Beta
Præsentation af virksomheden, konceptet og maden.
18:30 – 20:00 Mad og drikke inkl. videndeling og networking

Oplægsholdere og facilitatorer

Jørgen Rasmussen
Strategic Designer – Alexandra Instituttet A/S
Gennem sit omfattende og engagerede samarbejde med erhvervslivet arbejder Jørgen med at fremme anvendelsen af innovativ og tværfaglig designtænkning i virksomheder. 
 
        

Gunnar Kramp
Senior Concept Developer – Alexandra Instituttet A/S
Gunnar har sit primære fokus inden for fysisk og digitalt design, og hans arbejdsområder spænder lige fra projektledelse til design af prototyper/interaktionsdesign, innovationsprocesser og design thinking til modellering af nye forretningsmodeller og servicedesign.

 
Dato:
21. februar kl. 16:00 - 20:00 May, date to be confirmed
Sted:
Beta, Sonnesgade 11, stuen, 8000 Aarhus C
Pris:
Det er gratis at deltage
Arrangører:

Innovationsnetværk Service Platform og Alexandra Instituttet

Profilbillede af Rikke Lillelund Wetterstrøm
Senior Innovation Network Manager and Team Leader
+45 51 18 11 82
Åbogade 34, 8200 Aarhus N
Hopper bygningen, 3. etage lokale 338
.