15. september 2022

Skab bedre service med AI

Giv jeres kunder og medlemmer en bedre oplevelse og skab værdi for organisationen med kunstig intelligens.

Ny teknologi giver bedre service

Arbejd effektivt, og fasthold jeres kunder og medlemmer

Ventetiden halveret, tilfredsheden fordoblet, effektiviteten højnet markant. Lyder det utopisk? Det er det ikke; i dag opnår organisationer overraskende resultater med kunstig intelligens i serviceafdelingen. Det sker f.eks. allerede hos Akademikernes A-kasse, DSV, ATP og one.com.

Hvad kan lade sig gøre, hvordan griber man det an, og hvad skal man være opmærksom på? 

De spørgsmål kan I få besvaret af frontløberne, der deler ud af deres viden og erfaringer, som I kan tage afsæt i.

Udbytte

Det får du med hjem

  • Konkrete eksempler på, hvordan AI skaber værdi i dag, og hvad der teknisk kan lade sig gøre
  • Praktiske og anvendelige råd til, hvordan I som organisation klæder ledelsen og medarbejderne på til at implementere ny teknologi
  • Inspiration til at gentænke, hvordan I ønsker at servicere jeres kunder/medlemmer i fremtiden

Program

Vi arbejder løbende på programmet, så følg med her:

Danmarks største A-kasse bruger AI til at forbedre medlemsservicen

Malin Marker Persson, Udviklings- og digitaliseringsdirektør, Akademikernes A-kasse
Akademikernes A-kasse gør brug af Chatbot til at forbedre deres kundeservice, der nu er tilgængelig 24/7. Responstiderne er kortere, og der tilbydes mere selvbetjening.

Logistik-giganten DSV forbedrer deres servicedesk med AI

Søren Odgaard, Director of Global IT Support Centre, DSV
For at mindske ventetider og sikre, at forespørgsler sendes til rette vedkommende, har DSV implementeret AI-løsninger, der understøtter deres interne kommunikations- og supportsystemer.

TBA

David Walker, Support Systems & Process Manager, one.com

TBA

Stephen Alstrup, CEO and founder, SupWiz

TBA

Dan Saattrup Nielsen, Senior AI Specialist, Alexandra Instituttet

TBA

NN, ATP

Program og oplægsholdere


Malin Marker Persson, Udviklings- og digitaliseringsdirektør, Akademikernes A-kasse


Danmarks største a-kasse har forbedret deres service med en chatbot, der besvarer medlemmernes spørgsmål 24/7. Responstiderne er kortere, medlemmerne er mere tilfredse, og medarbejderne får tid til at give medlemmer med mere krævende problemer bedre service.


Hvad lærer I?

Malin Marker Persson er ekspert i implementeringsledelse, både strategisk og praktisk. Og hun kan lære fra sig:

  • Hvilke forandringer skaber ny teknologi i organisationen?
  • Hvordan skal arbejdet reorganiseres, og hvilke nye roller medfører det?
  • Hvilke medarbejdere skal opkvalificeres, og hvilke nye medarbejdere der bliver brug for?

Implementering af nyt IT kræver, at hver eneste medarbejder i organisationen bakker op, også ledelsen. Det har Malin stor erfaring og meget konkrete råd omkring.


Om taleren

Udover hendes store erfaring med den konkrete implementering af ny teknologi i organisationen, er Malin Marker Persson visionær: Hun har en klar vision for, hvordan organisationen kan tilbyde god service 24/7 på alle kanaler. Hun har tidligere arbejdet i Erhvervsministeriets Disruption Taskforce og været Digitaliserings- og Udviklingschef i HK, hvor hun bl.a. beskæftigede sig med fremtidens arbejdsplads.

Læs mere her



Søren Odgaard, Director of Global IT Support Centre, DSV


For at mindske ventetider og sikre, at forespørgsler sendes til rette vedkommende, har DSV implementeret AI-løsninger, der understøtter deres interne kommunikations- og supportsystemer.

Læs mere her


Malin Marker Persson, Udviklings- og digitaliseringsdirektør, Akademikernes A-kasse

Danmarks største a-kasse har forbedret deres service med en chatbot, der besvarer medlemmernes spørgsmål 24/7. Responstiderne er kortere, medlemmerne er mere tilfredse, og medarbejderne får tid til at give medlemmer med mere krævende problemer bedre service.


Hvad lærer I?

Malin Marker Persson er ekspert i implementeringsledelse, både strategisk og praktisk. Og hun kan lære fra sig:

  • Hvilke forandringer skaber ny teknologi i organisationen?
  • Hvordan skal arbejdet reorganiseres, og hvilke nye roller medfører det?
  • Hvilke medarbejdere skal opkvalificeres, og hvilke nye medarbejdere der bliver brug for?

Implementering af nyt IT kræver, at hver eneste medarbejder i organisationen bakker op, også ledelsen. Det har Malin stor erfaring og meget konkrete råd omkring.


Om taleren

Udover hendes store erfaring med den konkrete implementering af ny teknologi i organisationen, er Malin Marker Persson visionær: Hun har en klar vision for, hvordan organisationen kan tilbyde god service 24/7 på alle kanaler. Hun har tidligere arbejdet i Erhvervsministeriets Disruption Taskforce og været Digitaliserings- og Udviklingschef i HK, hvor hun bl.a. beskæftigede sig med fremtidens arbejdsplads.


Læs mere her


Malin Marker Persson, Udviklings- og digitaliseringsdirektør, Akademikernes A-kasse

Danmarks største a-kasse har forbedret deres service med en chatbot, der besvarer medlemmernes spørgsmål 24/7. Responstiderne er kortere, medlemmerne er mere tilfredse, og medarbejderne får tid til at give medlemmer med mere krævende problemer bedre service.


Hvad lærer I?

Malin Marker Persson er ekspert i implementeringsledelse, både strategisk og praktisk. Og hun kan lære fra sig:

  • Hvilke forandringer skaber ny teknologi i organisationen?
  • Hvordan skal arbejdet reorganiseres, og hvilke nye roller medfører det?
  • Hvilke medarbejdere skal opkvalificeres, og hvilke nye medarbejdere der bliver brug for?

Implementering af nyt IT kræver, at hver eneste medarbejder i organisationen bakker op, også ledelsen. Det har Malin stor erfaring og meget konkrete råd omkring.


Om taleren

Udover hendes store erfaring med den konkrete implementering af ny teknologi i organisationen, er Malin Marker Persson visionær: Hun har en klar vision for, hvordan organisationen kan tilbyde god service 24/7 på alle kanaler. Hun har tidligere arbejdet i Erhvervsministeriets Disruption Taskforce og været Digitaliserings- og Udviklingschef i HK, hvor hun bl.a. beskæftigede sig med fremtidens arbejdsplads.


Læs mere her


Malin Marker Persson, Udviklings- og digitaliseringsdirektør, Akademikernes A-kasse

Danmarks største a-kasse har forbedret deres service med en chatbot, der besvarer medlemmernes spørgsmål 24/7. Responstiderne er kortere, medlemmerne er mere tilfredse, og medarbejderne får tid til at give medlemmer med mere krævende problemer bedre service.


Hvad lærer I?

Malin Marker Persson er ekspert i implementeringsledelse, både strategisk og praktisk. Og hun kan lære fra sig:

  • Hvilke forandringer skaber ny teknologi i organisationen?
  • Hvordan skal arbejdet reorganiseres, og hvilke nye roller medfører det?
  • Hvilke medarbejdere skal opkvalificeres, og hvilke nye medarbejdere der bliver brug for?

Implementering af nyt IT kræver, at hver eneste medarbejder i organisationen bakker op, også ledelsen. Det har Malin stor erfaring og meget konkrete råd omkring.


Om taleren

Udover hendes store erfaring med den konkrete implementering af ny teknologi i organisationen, er Malin Marker Persson visionær: Hun har en klar vision for, hvordan organisationen kan tilbyde god service 24/7 på alle kanaler. Hun har tidligere arbejdet i Erhvervsministeriets Disruption Taskforce og været Digitaliserings- og Udviklingschef i HK, hvor hun bl.a. beskæftigede sig med fremtidens arbejdsplads.


Læs mere her


Malin Marker Persson, Udviklings- og digitaliseringsdirektør, Akademikernes A-kasse

Danmarks største a-kasse har forbedret deres service med en chatbot, der besvarer medlemmernes spørgsmål 24/7. Responstiderne er kortere, medlemmerne er mere tilfredse, og medarbejderne får tid til at give medlemmer med mere krævende problemer bedre service.


Hvad lærer I?

Malin Marker Persson er ekspert i implementeringsledelse, både strategisk og praktisk. Og hun kan lære fra sig:

  • Hvilke forandringer skaber ny teknologi i organisationen?
  • Hvordan skal arbejdet reorganiseres, og hvilke nye roller medfører det?
  • Hvilke medarbejdere skal opkvalificeres, og hvilke nye medarbejdere der bliver brug for?

Implementering af nyt IT kræver, at hver eneste medarbejder i organisationen bakker op, også ledelsen. Det har Malin stor erfaring og meget konkrete råd omkring.


Om taleren

Udover hendes store erfaring med den konkrete implementering af ny teknologi i organisationen, er Malin Marker Persson visionær: Hun har en klar vision for, hvordan organisationen kan tilbyde god service 24/7 på alle kanaler. Hun har tidligere arbejdet i Erhvervsministeriets Disruption Taskforce og været Digitaliserings- og Udviklingschef i HK, hvor hun bl.a. beskæftigede sig med fremtidens arbejdsplads.


Læs mere her

Om projektet

Skab bedre service med AI arrangeres af Auto-Generated AI for Customer Service-projektet, der modtager støtte fra Innovationsfonden. Projektet er et partnerskab mellem SupWiz, Computer Science på Københavns Universitet, Alexandra Instituttet og Københavns Kommune og har som formål at udvikle grænsebrydende AI-løsninger til kundeservice i dansk erhvervsliv.

kontakt

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Kasper

Kasper Fænø Bay Noer
Senior Digital Business Strategist
+45 26 83 80 44
kasper.noer@alexandra.dk
Åbogade 34, 8200 Aarhus N

Andre events

Måske kunne disse events også have din interesse:

Events

Agil udvikling af fremtidens telemedicin

30. august 2022
Kom til netværksarrangement med TechCity Aarhus og hør om erfaringerne med et offentligt agilt udviklingsprojekt, der bygger på samarbejde og sund prioritering drevet mere af brug end ændringsstyring.   

Læs mere »

Du kan altid tage kontakt

I tvivl om hvordan du kommer videre, og hvem du skal kontakte? Skriv til os her. Vi vender tilbage inden for 24 timer.

Formular indsendt!

Formularen er indsendt!