Oplevelsesdesign handler om, hvordan mennesker engagerer sig i forhold til interaktive systemer – ud fra et teknologisk, kulturelt, psykologisk og økonomisk perspektiv. Oplevelser er sansebaserede påvirkninger, som mennesket får i interaktion med et produkt, en service, en event eller med mennesker, og som afsætter sig som følelsesmæssige indtryk og meningsfulde erfaringer.
Vi brænder for den gode oplevelse gennem interaktive installationer, som vi har udviklet til byrum, museer, skoler, biblioteker og sportsevents. Vi sætter fokus på, hvordan I kan forbedre kundeoplevelsen. Uanset om I er museum, festival eller attraktion med succes og gerne vil fortsætte denne - eller om I er i en situation, der for alvor kræver indsats, hvis skuden skal vendes.
For os er det helt centralt, at integrationen af it i omgivelserne skal foregå på brugernes præmisser. Derfor er eksperimenter med softwareprototyper og rumlige installationer centrale arbejdsmetoder. Mange kommuner har gennem de senere år skabt unikke og spændende byrum gennem digital byfornyelse. Byrum, der skaber liv og sammenhold og tiltrækker både lokale borgere og gæster. Horsens Kommune er gået aktivt ind i kampen om at skabe en moderne, velfungerende og dynamisk oplevelsesby i samarbejde med os. Vi har udviklet en interaktiv installation med gynger med lys og lyd.
Interaktive omgivelser som gyngerne kan være med til at skabe unikke og levende områder, som borgere opfordres til at besøge. De forskellige lyde i installationen bidrager til en anderledes atmosfære og stemning, som vækker nysgerrighed og undren. Det lys, som den nye installation afgiver, drager borgerne, når mørket falder på. Et element, der ligeledes er med til at gøre pladsen tryggere og mere indbydende.
Vi manglede mennesker i byrummet, og det har vi fået nu med de her interaktive fantastiske gynger, der drager folk i alle aldre til sig. Det betyder mere byliv, mere detailhandel og tilfredse borgere, der synes, det er spændende at være her.
- Peter Sørensen, Borgmester, Horsens
Digitale virkemidler aktiverer brugerne og har mange fordele. Blandt andet storytelling, sanseinvolvering og både bevidst og ubevidst interaktion. Den digitale formidling skal tænkes ind tidligt, så det bliver en integreret del af udstillingerne og det fysiske rum. Vi har for eksempel udviklet en interaktiv installation til Greve Museum, der giver de besøgende på Mosede Fort i Greve mulighed for at se, sanse og røre historien gennem lyd, billeder og rekvisitter. De ønskede at skabe en udstilling, der så vidt mulig var selvforklarende, hvor tekst havde en mindre rolle og lyd og billeder en meget stor rolle. Udstillingen skulle henvende sig til alle aldersgrupper og skulle være lettilgængelig for besøgende med forskellige niveau af interesse i forhold til krigshistorie.
Vi har valgt at gøre brug af flere elementer end bare læsningen. Vi vil gerne aktivere vores gæster. Man skal have mulighed for at se, sanse og røre historien gennem lyd, billeder og rekvisitter.
- Henriette Buus, Museumschef på Mosede Fort.
Få et autentisk billede af, hvad jeres gæster snakker om, og hvad de gør. Vi har lavet attraktionstjek af turistattraktioner som Hjerl Hede, Hjejlebådene, Aqua i Silkeborg og Daugbjerg Kalkgruber. Brugerstudierne har givet anledning til, at de fire jyske turistattraktioner så på sig selv med nye øjne og fik inspiration til konkret at ændre tilrettelæggelse af attraktionerne. De kunne bl.a. se, at der var flere steder i udstillingerne, som turisterne slet ikke opdagede. Ved hjælp af brugeranalyser, observationer og interviews har vi også hjulpet blandt andre Hjerl Hede og Strandingsmuseet med at optimere den kulturelle oplevelse.
For os er det helt centralt, at integrationen af it i omgivelserne skal foregå på brugernes præmisser. Derfor er eksperimenter med softwareprototyper og rumlige installationer centrale arbejdsmetoder.
Mange kommuner har gennem de senere år skabt unikke og spændende byrum gennem digital byfornyelse. Byrum, der skaber liv og sammenhold og tiltrækker både lokale borgere og gæster. Horsens Kommune er gået aktivt ind i kampen om at skabe en moderne, velfungerende og dynamisk oplevelsesby i samarbejde med os. Vi har udviklet en interaktiv installation med gynger med lys og lyd.
Vi manglede mennesker i byrummet, og det har vi fået nu med de her interaktive fantastiske gynger, der drager folk i alle aldre til sig. Det betyder mere byliv, mere detailhandel og tilfredse borgere, der synes, det er spændende at være her.
Peter Sørensen, Borgmester, Horsens
Interaktive omgivelser som gyngerne kan være med til at skabe unikke og levende områder, som borgere opfordres til at besøge. De forskellige lyde i installationen bidrager til en anderledes atmosfære og stemning, som vækker nysgerrighed og undren. Det lys, som den nye installation afgiver, drager borgerne, når mørket falder på. Et element, der ligeledes er med til at gøre pladsen tryggere og mere indbydende.
Digitale virkemidler aktiverer brugerne og har mange fordele. Blandt andet storytelling, sanseinvolvering og både bevidst og ubevidst interaktion. Den digitale formidling skal tænkes ind tidligt, så det bliver en integreret del af udstillingerne og det fysiske rum.
Vi har eksempelvis med Greve Museum udviklet en interaktiv installation, der giver de besøgende på Mosede Fort i Greve mulighed for at se, sanse og røre historien gennem lyd, billeder og rekvisitter. De ønskede at skabe en udstilling, der så vidt mulig var ”selvforklarende”, hvor tekst havde en mindre rolle og lyd og billeder en meget stor rolle. Udstillingen skulle henvende sig til alle aldersgrupper og skulle være lettilgængelig for besøgende med forskellige niveau af interesse i forhold til krigshistorie.
Vi har valgt at gøre brug af flere elementer end bare læsningen. Vi vil gerne aktivere vores gæster. Man skal have mulighed for at se, sanse og røre historien gennem lyd, billeder og rekvisitter.
Henriette Buus, Museumschef på Mosede Fort.
Kontakt os og hør hvordan du kan bruge digitale virkemidler til at skabe anderledes spændende oplevelser for dine kunder!
Få et autentisk billede af, hvad jeres gæster snakker om, og hvad de gør.
Vi har lavet attraktionstjek af turistattraktioner som Hjerl Hede, Hjejlebådene, Aqua i Silkeborg og Daugbjerg Kalkgruber. Brugerstudierne har givet anledning til, at de fire jyske turistattraktioner så på sig selv med nye øjne og fik inspiration til konkret at ændre tilrettelæggelse af attraktionerne. De kunne bl.a. se, at der var flere steder i udstillingerne, som turisterne slet ikke opdagede.
Ved hjælp af brugeranalyser, observationer og interviews har vi også hjulpet blandt andre Hjerl Hede og Strandingsmuseet med at optimere den kulturelle oplevelse.
Tjekket er et koncentreret forløb, som på få dage giver turistattraktioner og museer indsigt og forståelse for turisters adfærd og holdninger. Det er et forløb, der kombinerer observationer og interviews, og som er et godt supplement til spørgeskemabesvarelser. Det giver som regel overraskende nye indsigter og anderledes perspektiver, som kan give attraktionen grundlag for justeringer og forbedringer.
For os er det helt centralt, at integrationen af it i omgivelserne skal foregå på brugernes præmisser. Derfor er eksperimenter med softwareprototyper og rumlige installationer centrale arbejdsmetoder.
Mange kommuner har gennem de senere år skabt unikke og spændende byrum gennem digital byfornyelse. Byrum, der skaber liv og sammenhold og tiltrækker både lokale borgere og gæster. Horsens Kommune er gået aktivt ind i kampen om at skabe en moderne, velfungerende og dynamisk oplevelsesby i samarbejde med os. Vi har udviklet en interaktiv installation med gynger med lys og lyd.
Vi manglede mennesker i byrummet, og det har vi fået nu med de her interaktive fantastiske gynger, der drager folk i alle aldre til sig. Det betyder mere byliv, mere detailhandel og tilfredse borgere, der synes, det er spændende at være her.
Peter Sørensen, Borgmester, Horsens
Interaktive omgivelser som gyngerne kan være med til at skabe unikke og levende områder, som borgere opfordres til at besøge. De forskellige lyde i installationen bidrager til en anderledes atmosfære og stemning, som vækker nysgerrighed og undren. Det lys, som den nye installation afgiver, drager borgerne, når mørket falder på. Et element, der ligeledes er med til at gøre pladsen tryggere og mere indbydende.
Digitale virkemidler aktiverer brugerne og har mange fordele. Blandt andet storytelling, sanseinvolvering og både bevidst og ubevidst interaktion. Den digitale formidling skal tænkes ind tidligt, så det bliver en integreret del af udstillingerne og det fysiske rum.
Vi har eksempelvis med Greve Museum udviklet en interaktiv installation, der giver de besøgende på Mosede Fort i Greve mulighed for at se, sanse og røre historien gennem lyd, billeder og rekvisitter. De ønskede at skabe en udstilling, der så vidt mulig var ”selvforklarende”, hvor tekst havde en mindre rolle og lyd og billeder en meget stor rolle. Udstillingen skulle henvende sig til alle aldersgrupper og skulle være lettilgængelig for besøgende med forskellige niveau af interesse i forhold til krigshistorie.
Vi har valgt at gøre brug af flere elementer end bare læsningen. Vi vil gerne aktivere vores gæster. Man skal have mulighed for at se, sanse og røre historien gennem lyd, billeder og rekvisitter.
Henriette Buus, Museumschef på Mosede Fort.
Kontakt os og hør hvordan du kan bruge digitale virkemidler til at skabe anderledes spændende oplevelser for dine kunder!
Få et autentisk billede af, hvad jeres gæster snakker om, og hvad de gør.
Vi har lavet attraktionstjek af turistattraktioner som Hjerl Hede, Hjejlebådene, Aqua i Silkeborg og Daugbjerg Kalkgruber. Brugerstudierne har givet anledning til, at de fire jyske turistattraktioner så på sig selv med nye øjne og fik inspiration til konkret at ændre tilrettelæggelse af attraktionerne. De kunne bl.a. se, at der var flere steder i udstillingerne, som turisterne slet ikke opdagede.
Ved hjælp af brugeranalyser, observationer og interviews har vi også hjulpet blandt andre Hjerl Hede og Strandingsmuseet med at optimere den kulturelle oplevelse.
Tjekket er et koncentreret forløb, som på få dage giver turistattraktioner og museer indsigt og forståelse for turisters adfærd og holdninger. Det er et forløb, der kombinerer observationer og interviews, og som er et godt supplement til spørgeskemabesvarelser. Det giver som regel overraskende nye indsigter og anderledes perspektiver, som kan give attraktionen grundlag for justeringer og forbedringer.
Kontakt os og hør, hvordan du kan bruge digitale virkemidler til at skabe anderledes spændende oplevelser for dine kunder!