Alexandra Instituttet A/S // Aktuelt // Nyheder // Nyheder 2016 // Stor opmærksomhed om WizeFloor i Pakistan

Stor opmærksomhed om WizeFloor i Pakistan

Artikel

14-11-2016

Stor opmærksomhed om WizeFloor i Pakistan

Mere end 6000 besøgende oplevede WizeFloor, da det interaktive gulv sammen med andre teknologier som Augmented Reality, AI, 3D-printere, robotter, Minecraft og smart boards blev vist frem på “School of Tomorrow”, der et stort pakistansk event for læring.

Konferencen blev holdt fra den 4.-6. november og er en årlig begivenhed, der bliver arrangeret af Beaconhouse School System, et af de største privatskole systemer i Pakistan med mere end 200 filialer og 120.000 elever.

Den pakistanske forhandler af WizeFloor, Citrex, kalder fremvisningen på eventet for et kæmpe gennembrud. De har gennem halvandet år forsøgt at overbevise ledelsen hos Beaconhouse om at bruge WizeFloor i undervisningen.

“Det er vigtigt at deltage i et prestigefyldt event som dette her, da det giver mulighed at se WizeFloor i aktion og demonstrere, hvordan gulvet fanger børnenes opmærksom og fordyber dem i at lære gennem gamification og bevægelse,” forklarer Fazal Qadir Khan, specialist i virtual instruction hos Citrex.       

Netop sådan en showcase er utrolig vigtig, fortæller Karen Johanne Kortbek, Senior User Experience Specialist fra Interactive Spaces Lab på Alexandra Instituttet, der er en af udviklerne bag WizeFloor.

“Det er altid en udfordring at komme ind på et nyt marked, og derfor er det vigtigt at have et godt sted eller et event, hvor folk kan se gulvet i brug og få “feet-on" erfaring. Det er derfor rigtigt godt, at de har kunnet skabe så stor opmærksomhed om produktet, for forhåbentligt resulterer det i, at gulvet får foden indenfor på de pakistanske skoler. Vi kan håbe på, at der vil ske det samme som herhjemme, for siden WizeFloor er blevet installeret på aarhusianske DOKK1, er der kommet meget mere bevidsthed om WizeFloor i Danmark,” fortæller Karen Johanne Kortbek.


Citrex havde arrangeret, at omkring 20 elever i 6 skift blev introduceret til WizeFloor over de tre dage, som eventet forløb. Efterhånden som eleverne fik en forståelse for gulvet, hvilket tog omkring 2 timer, fik de selv mulighed for at styre spillet.

Citrex startede med at introducere WizeFloor til børn i de mindre klasser. Efterhånden kom også ældre elever til og Citrex’s stand endte med at blive en af de mest besøgte.

Eventet trak også lokale tv-stjerner. Det skabte især meget hype, da en af tidens mest populære stjerner, Fawad Khan, som står til højre for drengen i den lyserøde skjorte, var ude at prøve gulvet.

Læs mere om WizeFloor her

 

Senior User Experience Specialist, PhD
+45 51 88 30 99
Åbogade 34, 8200 Aarhus N
Hopper bygningen, 2. etage lokale 232
.