Alexandra Instituttet A/S // Aktuelt // Nyheder // Nyheder 2016 // Tænk digitalt - det gør turisterne

Tænk digitalt - det gør turisterne

Artikel

06-04-2016

Tænk digitalt - det gør turisterne

Selv om Danmark er populært som feriemål, taber vi stadig terræn til vores nabolande. Men det kan ændres ved at tænke digitalt, påpeger Sune K. Jensen, som er fagleder for DI’s Turismeindsats. De har blandt andet inviteret Kaj Grønbæk, vores leder af Interactive Spaces, til at holde oplæg på konferencen ”Fra Trends til Bundlinje”, hvor turismebranchens udfordringer og muligheder er på dagsordenen.

Smartphonen er blevet en naturlig del af enhver turists rejsekit, og derfor tænker flere danske byer i branding via mobilen. Men selv om mobiltelefonen er blevet en markant del af det moderne menneskes liv, vurderer Kaj Grønbæk, at fremtidens turister i højere grad gerne vil have oplevelser og lade mobilen ligge i tasken. Mange turister vil gerne have mere nærværende oplevelser.

– Fremtiden byder på digitalisering, der rækker ud over vores mobiltelefoners ”fjernvær”. Hvis de lokale byråd tænker ud over apps, så kan byrummene også gøres mere attraktive med digital-fysiske virkemidler, der stimulerer interaktion i form af social og fysisk aktivitet. Her tror jeg, der ligger mange gode muligheder for at ”live op” i byerne med beskedne beløb sammenlignet med f.eks. prisen på bygninger og veje, forklarer han til DI Business.
 
Læs hele artiklen på DI hjemmeside om, hvordan blandt andet Tivoli og Faarup Sommerland bruger digitaliseringen i deres tilbud.
 
Læs også hvordan vi hjælper med at sætte gang i oplevelsen, uanset om det er i byrum, på museer, skoler, biblioteker eller sportsevents.

Profilbillede af Kaj Grønbæk
Distinguished Scientific Advisor
+45 21 49 56 34
Åbogade 34, 8200 Aarhus N
Hopper bygningen, 1. etage lokale 124
.