The Alexandra Institute // Aktuelt // Arrangementer // Arrangementer 2020 // Webinar: Data som løftestang for kundedialog

Webinar: Data som løftestang for kundedialog

Arrangement

30-09-2020

Webinar: Data som løftestang for kundedialog

Lær din kunde at kende, og skab mere målrettet markedsføring og en tættere relation.

Ved at bruge SoMe-data og kunstig intelligens kan din virksomhed ikke bare få en bedre forståelse for jeres kunder. I vil også kunne målrette markedsføringen langt bedre og påvirke kunderne i nye retninger – eksempelvis mod mere bæredygtige produkter.

På dette webinar bliver du klogere på, hvordan især små og mellemstore virksomheder (SMV'er) kan komme i gang med at høste og bruge kundedata i markedsføring og forretningsudvikling.

Arrangementet er relevant for SMV'er, der gerne vil i gang med at bruge de nye teknologiske muligheder for at skabe nye og bedre kunderelationer.

Program for webinar 1

09:00 – 9:15  Velkommen og rammesætning af formiddagen. Introduktion til pilotprojektet og key findings/læring
Rikke Wetterstrøm, Alexandra Instituttet og projektleder på SoMe pilotprojektet

09:15 – 09:45  Deep Learning og topic modeling – hvordan kan disse teknologier hjælpe os med at blive klogere på vores kunders online adfærd?
Henrik Pedersen, Alexandra Instituttet, og Raghava Mukkamala, CBS

09:45 – 10:10  Influencer marketing – kan bloggere og influencere påvirke dine konverteringsrater?
Oplægsholder annonceres senere

10:10 – 10:35  Fra tekniske muligheder til hands-on læring og forretningsmæssig værdi. Muligheder, indsigter og barrierer
Faciliteret samtale mellem Lotte Jensby, KEA  og virksomheder fra pilotprojektet

10:35 – 10:45  Kort pause

10:45 –11:10 Influencer marketing / sentimentanalyse
Oplægsholder annonceres senere

11:10 – 11:45  Break-out session – læring og refleksion i mindre grupper

11:45 – 12:00  Opsamling og tak for i dag
Heidi Svane Pedersen, Head of Digital, Lifestyle & Design Cluster


Webinar 2 har fokus på kundeservice og kunstig intelligens (dato annonceres snarest).

Webinar 3 har fokus på eyetracking som løftestang for optimering af kundeoplevelser og design (dato annonceres snarest).


Om projektet

Dette webinar er det første i en serie, der tager udgangspunkt i et innovationsprojekt udført i et samarbejde mellem Lifestyle & Design Cluster, Københavns Erhvervsakademi (KEA), Alexandra Instituttet, Copenhagen Business School (CBS), Bolia og Gran Living. Tilmelding foregår via innovationsnetværket InfinIT, der er medarrangør af webinaret. 

Projektet havde fokus på at identificere eventuelt uudnyttede potentialer og muligheder for branchens tilgang til – og kommunikation med – kunderne via hands-on viden om nye teknologier inden for deep learning, visual computing og topic modeling. Projektet har givet de deltagende virksomheder nye indsigter i kunders online adfærd. Det har gjort virksomhederne bedre til at udnytte denne viden til proaktivt at hjælpe kunderne med de rigtige køb.

Dato:
30. september kl. 09:00 - 12:00 May, date to be confirmed
Sted:
Webinar via Zoom. Tilmeldte får link via mail i god tid inden.
Pris:
Det er gratis at deltage
Arrangører:

Arrangementet er tilrettelagt af Alexandra Instituttet, Lifestyle & Design Cluster, KEA, CBS og InfinIT.

Profilbillede af Rikke Lillelund Wetterstrøm
Head of People, Technology and Business Lab
+45 51 18 11 82
Åbogade 34, 8200 Aarhus N
Hopper bygningen, 3. etage lokale 333
.