Alexandra Instituttet A/S // Aktuelt // Arrangementer // Arrangementer 2019 // Servicetransformation 2: Viden om kunderne er løftestang for serviceudvikling

Servicetransformation 2: Viden om kunderne er løftestang for serviceudvikling

Arrangement

09-01-2019

Servicetransformation 2: Viden om kunderne er løftestang for serviceudvikling

På denne workshop bliver du klogere på serviceforretningen set fra kundernes synsvinkel, og du får praksisnære værktøjer med hjem.

Alexandra Instituttet inviterer i samarbejde med Innovationsnetværk Service Platform til tre workshops om servicetransformation i virksomheder. Vi sætter fokus på, hvordan hhv. teknologienkunderne og kulturen er af betydning for den samlede værdiskabelse.

Denne workshop er den anden i serien, og her er temaet serviceforretningen set fra kundernes synsvinkel.

De tre workshops har nedenstående temaer, og du kan deltage i én eller flere workshops alt efter interesse. Vi anbefaler dog, at du har været med på mindst én workshop for at kunne deltage i workshop 3.


Workshop 2: Viden om kunderne er løftestang for serviceudvikling

Denne workshop handler om, hvordan virksomheder kan udvikle og tilrette deres produkter eller services, så de rammer kunden bedre end konkurrenternes.

Hvorfor skal kunden vælge den ene virksomhed fremfor den anden, når de tilbyder samme produkt eller service? Hvem er kunden, og hvordan kan viden om kunden bruges til at skabe en endnu bedre kundeoplevelse og måske endda spare tid og ressourcer? Vel at mærke samtidig med at kunden får den oplevelse og service, han forventer – eller måske endda mere end forventet?

Få indsigt i, hvordan viden om kunderne bliver en løftestang for at udvikle din serviceforretning! 

Derfor skal du deltage

På workshoppen bliver du klogere på serviceforretningen set fra kundernes synsvinkel, og du får praksisnære værktøjer med hjem, som du kan omsætte direkte i din eller dine kunders serviceforretning. Vi kommer bl.a. ind på personas, kunderejsen, Service Blueprint og Business Model Canvas.

Mød også to case-virksomheder, der kommer med konkrete eksempler fra deres hverdag.

Målgruppe

  • Rådgivere der arbejder med strategiudvikling og -implementering, eller som vil blive klogere på deres kunders kunder.
  • Virksomheder som ønsker indsigt i, hvordan viden om kunderne kan være katalysator for at udvikle serviceforretningen.

Forberedelse 

Workshoppens temaer er beskrevet i publikationen Servicetransformation – en guide til håndtering af servicetransformationsprocesser af Jørgen Rasmussen og Gunnar Kramp. Du kan med fordel downloade publikationen før arrangementet eller rekvirere et trykt eksemplar ved at skrive til servicetransformation@serviceplatform.dk – den er GRATIS.

Program

09:00–09:30 Registrering og morgenmad
09:30–09:40 Velkommen og rammesætning af dagen – hvorfor er kunderne så vigtige?
09:40–10:40 Kend din kunde
v/ Gunnar Kramp og Jørgen Rasmussen
Hvordan bruger du viden om dine kunder som løftestang for forretningsudvikling og servicetransformation? Vi præsenterer værktøjer som kunderejse, personaer, Service Blueprint, Business Model Canvas m.m. og giver dig konkrete værktøjer med hjem.
10:40–10:55 Pause
10:55–11:25 Bliv klogere på dine kunders digitale aftryk, og hvordan du udnytter kundernes adfærdsdata bedst muligt
v/Cecilie Kobbelgaad, UCN Act2Learn
11:25–12:00

Case: Digital Revisor
v/ Niels Dahl, CEO, Digital Revisor 

Bliv klogere på, hvordan virksomheden Digital Revisor arbejder strategisk med at imødekomme både menneskelige og digitale aspekter i udviklingen af deres kerneydelse ’digital selvbetjening’. 

12:00–12:30 Frokost
12:30–14:55

Spil dig til viden om din kunde
v/Cecilie Kobbelgaad, UCN Act2Learn

UCN act2learn står bag brætspillet Add Value – kend din kunde, som er det første af sin slags i Danmark. Brætspillet giver virksomheder mulighed for på en alternativ og handlingsorienteret måde at blive skarpere på kundeoplevelsen: hvor er der værdi at hente, og hvor kan der spares tid og ressourcer, samtidig med at kunderne får den oplevelse og service, de forventer – eller måske endda mere end forventet?

14:55–15:00 Afslutning
 

Oplægsholdere og facilitatorer

Jørgen Rasmussen
Strategic Designer – Alexandra Instituttet A/S
Gennem sit omfattende og engagerede samarbejde med erhvervslivet arbejder Jørgen med at fremme anvendelsen af innovativ og tværfaglig designtænkning i virksomheder. 
 
        

Gunnar Kramp
Senior Concept Developer – Alexandra Instituttet A/S
Gunnar har sit primære fokus inden for fysisk og digitalt design, og hans arbejdsområder spænder lige fra projektledelse til design af prototyper/interaktionsdesign, innovationsprocesser og design thinking til modellering af nye forretningsmodeller og servicedesign.

 
     
Cecilie Kobbelgaard
Designkonsulent – UCN Act2Learn
Cecilie er designkonsulent med speciale i service og står bag spillet Add Value. Hun har igennem en årrække arbejdet som oplægsholder, facilitator og innovationskonsulent. Cecilie ønsker at inspirere til nye perspektiver at anskue service på og at få virksomheder til at prioritere i deres arbejde med service. I mange tilfælde er det nemlig valget af serviceydelser og indsatser, der skærper oplevelsen, og får den til at stå klar i vores hukommelse som købere.
 

Læs også

Sæt gang i dialogen om, hvordan I udvikler jeres serviceforretning

Ny bog skal hjælpe SMV’er med servicetransformationen

Duka PC høster takke-grydelapper for store knapper og super service

Dato:
09. januar kl. 09:00 - 15:00 May, date to be confirmed
Sted:
Alexandra Instituttet, Åbogade 34, 8200 Aarhus N, lokale: ADA-333
Pris:
Det er gratis at deltage
Arrangører:

Innovationsnetværk Service Platform og Alexandra Instituttet

Profilbillede af Rikke Lillelund Wetterstrøm
Senior Innovation Network Manager and Team Leader
+45 51 18 11 82
Åbogade 34, 8200 Aarhus N
Hopper bygningen, 3. etage lokale 338
.