Serviceinnovation 2025

Arrangement

10-04-2019

Serviceinnovation 2025

Udviklingsforløb for servicechefer og nøglemedarbejdere i industrien.

Hvad gør frontløberne for at tage brug af ny teknologi i deres serviceforretning? På fire seminardage sætter vi fokus på, hvordan ny teknologi kan medvirke til at øge indtjeningen og forbedre konkurrenceevnen.

De nyeste værktøjer til serviceforretningen

Gennem cases, forskningsresultater og eksempler på best practice gøres metoder og værktøjer konkrete og direkte anvendelige i dit videre arbejde med udvikling af serviceydelser og servitization.

Fokus på ny teknologi og service

  • Teknologiske trends der vil påvirke service og vedligeholdelse
  • Hvad betyder Internet of Things, digitalisering og industri 4.0 for serviceforretningen?
  • Datasikkerhed – beskyttelse af data i forhold til hacking, konkurrenter, fortrolighed
  • Hvordan vil miljøkrav, garantiforhold og bæredygtighed påvirke service?

Få mere at vide, og tilmeld dig hos: Henrik Blach, FORCE Technology A/S 
hrb@force.dk, +45 22 69 75 10

Virksomhedscases

Du får indsigt i, hvordan ny teknologi og brug af data har givet service nye muligheder. Du vil blandt andet møde:

Kanda ApS – konkret anvendelse af offshore AR-værktøjer til vedligeholdelse og Siemens Gamesa VR læringsværktøjer til vindmølleindustrien.
Nilfisk A/S’ digitale transformationsrejse – for at Nilfisk Service kan løse deres opgaver fejlfrit, har de brug for digitale værktøjer, som er på forkant med de maskiner, som teknikerne skal servicere.
ServiceMax from GE Digital – få indsigt i service management-løsninger, der understøtter forretningsudvikling af service.
Kamstrup A/S, VESTAS A/S og andre frontløbere – vi undersøger, hvordan serviceteknologi er en del af design og udvikling af nyt udstyr.
Schur A/S – brug af data og it-værktøjer som har medvirket til at skabe vækst i serviceforretningen.
Semco Maritime A/S – fra adgang til drifts- og servicedata til nye serviceydelser, der skaber merværdi for kunderne.

Forskning og trends

Hør forskernes bud på udvikling inden for service og servitization. Du vil blandt andre møde eksperter fra CBS, Aarhus Universitet – School of Business and Social Sciences, Alexandra Instituttet A/S og FORCE Technology A/S.


Om Serviceinnovation 2025

Serviceinnovation er et netværk på ca. 25 ledere og nøglemedarbejdere inden for service og eftersalg. Netværket blev etableret i 2015 og er for dig, der arbejder med service og eftersalg primært inden for B2B-virksomheder.

Serviceinnovation 2025 faciliteres af Henrik Blach, innovationsrådgiver i FORCE Technology, og konsulent Svend Lassen.

Dato:
10. april kl. 09:00 til
06. november kl. 17:00
May, date to be confirmed
Sted:
Trinity Konferencecenter i Fredericia samt hos virksomheder i Jylland
Pris:
Prisen for at deltage i forløbet er 6.500 kr. ekskl. moms, som faktureres efter tilmelding.
Arrangører:
  • FORCE Technology
  • SvendLassen ApS
  • Aarhus Universitet – School of Business and Social Sciences
  • CBS
  • Alexandra Instituttet
Kontakt
IT-byen Katrinebjerg

Åbogade 34

8200 Aarhus N
+45 70 27 70 12

Seminardage

På 4 heldagsseminarer vil du møde servicechefer på tværs af brancher og cases og indlæg med fokus på teknologi, muligheder og trends inden for service og eftersalg.

  • Onsdag den 10. april:
    Trinity Konferencecenter i Fredericia
  • Onsdag den 19. juni:
    Virksomhedsbesøg hos Schur A/S i Horsens
  • Onsdag den 11. september:
    Virksomhedsbesøg (sted annonceres senere)
  • Onsdag den 6. november:
    Virksomhedsbesøg hos Semco Maritime i Esbjerg

Download program

.