Alexandra Instituttet A/S // Aktuelt // Arrangementer // Arrangementer 2018 // Årets AI-kundeservicekonference

Årets AI-kundeservicekonference

Arrangement

30-05-2018

Årets AI-kundeservicekonference

Vi byder indenfor til en eftermiddag med ekspertviden om, hvordan du kan forbedre din kundeservice ved hjælp af big data, kunstig intelligens og andre digitale værktøjer. Vi vil give dig inspiration til, hvordan du kommer i gang med at gentænke din kundeservice til den digitale tidsalder. 

“I 2020 vil kunder klare 85% af deres henvendelser til kundesupport uden at interagere med et menneske”

Sådan skriver Gartner i en nyligt publiceret rapport. Den tid, hvor kundeservice handlede om kundesegmentering og personaer er forbi! Kundesupport skal i dag være langt mere personificeret og målrettet. Moderne forbrugere har tårnhøje forventninger til support og kundeservice. Man skal kunne komme i kontakt med virksomheden, når og hvor man har brug for det.

Al kontakt via hjemmeside, chatbot, sociale medier, tlf, email m.m. skal være personlig og tilpasset den enkeltes behov, ligesom informationer om produkter skal være relevante og ramme præcist for at fange forbrugerne. Kundesupport skal allerhelst være proaktiv og identificere problemerne (og gerne fikse dem), før kunden selv opdager problemet. Er kunden utilfreds, spredes det lynhurtigt på de sociale medier. Dette stiller helt nye krav til kundesupport!

Heldigvis vrimler det med nye smarte løsninger og teknologier, der kan effektivisere og forbedre din kundeservice. Det helt hotte inden for kundesupport er kunstig intelligens, der forventes at forandre måden drastisk, hvorpå man servicerer kunderne, ligesom det skaber nye forretningsmuligheder. I Gartners rapport svarer 89% af de adspurgte CEOs, at kundeservice er deres vigtigste konkurrenceparameter.

Disse muligheder vil vi gerne gøre tilgængelige for danske virksomheder, offentlige instanser og organisationer. Vi har derfor inviteret en række eksperter og virksomheder til at præsentere nogle af de nyeste og mest effektive værktøjer, der er til rådighed for at optimere og kvalitetssikre din kundesupport. Du bliver introduceret for konkrete koncepter og løsninger, der kan tages i brug med det samme - hvordan sikrer man eksempelvis kortere svartider og en mere personlig support?

Se programmet for dagen og tilmeld dig her

Dato:
30. maj kl. 15:00 - 18:45 May, date to be confirmed
Sted:
Københavns Universitet, Frederiksberg Campus Bülowsvej 17, 1870 Frederiksberg C, Festauditoriet (Hovedbygningen i stuen)
Pris:
Det er gratis at deltage
Arrangører:

Datalogisk Institut, Københavns Universitet, InfinIT, ServicePlatform og Alexandra Instituttet med støtte fra Innovationsfonden

Profilbillede af Lea Schick
Research & Innovation Specialist
+45 27 26 54 79
Njalsgade 76, 2300 København S
.