27. oktober 2020

Data som løftestang for kundedialog:
Kunstig intelligens

Bliv klogere på udviklingen inden for chatbots og automatiseret kundeservice.
Del på facebook
Del på twitter
Del på linkedin

Om webinaret

Hvad kan chatbots og automatiseret kundeservice?

Dette webinar er det andet i en serie på tre under temaet Data som løftestang for kundedialog. Webinaret har fokus på kunstig intelligens i kunderservice.

Kundeoplevelsen er essentiel, hvis virksomheder skal sikre kunders loyalitet og tilfredshed. I 2018 fremhævede Gartner, at “I 2020 vil kunder klare 85% af deres henvendelser til kundesupport uden at interagere med et menneske”.

På dette webinar sætter vi fokus på forudsigelsen og ser nærmere på chatbots og automatiseret kundeservice i 2020. Vi er også interesseret i at blive klogere på udviklingen af chatbot-funktionen med et særligt fokus på, hvordan kundeoplevelsen kan optimeres, når vi møder teknologien i en samtale.

Derfor har vi åbnet døren for den nyeste forskningsviden på området og inddrager desuden to praksisnære cases, der kan belyse kundeperspektivet i de webmedierede korridorer.

målgruppe

Er webinaret noget for dig?

Arrangementet er relevant for SMV’er, der gerne vil i gang med at bruge de nye teknologiske muligheder for at skabe nye, effektive og bedre kunderelationer.

Program

09:30 – 9:35 Velkomst
v. Lifestyle & Design Cluster og InfinIT

09:35 – 10:00 Forskningsperspektiver på automatiseret kundeservice
v. Stephen Alstrup

10:00 : 10:10 Spørgsmål

10:10 – 10:50 Supwiz

Virksomhedscase 1: Stofa
Martin Wickings, Senior Business Developer i Stofa, fortæller hvordan Stofa bruger SupWiz’ AI chatbot til at opnå både hurtigere og bedre kundeservice og support. Hør mere i oplægget om bl.a. implementering af chatbot, hvilke problemer den kan løse, og hvordan den skaber værdi for både kunder og medarbejdere.

Virksomhedscase 2: NNIT
Jakob Sassersen, Associate Vice President i NNIT, fortæller om NNITs arbejde med SupWiz’ AI løsninger til automatisering i kundeservice og support. Heriblandt er Ticket Analyzeren – et værktøj der automatisk kategoriserer og sender sager direkte til den rette medarbejder.

10:50 – 11:00 Spørgsmål

11:00 Afrunding og afslutning

Kig forbi...

Webinar 1 har fokus på kundernes digitale adfærd. Lær din kunde at kende, og skab mere målrettet markedsføring og en tættere relation.
Webinaret afholdes den 30. september.

Webinar 3 har fokus på IoT-teknologier og deres anvendelsespotentialer (beacons, RFID m.m.). Der gives eksempler på use-cases i mode- og møbelbranchen.
Webinaret afholdes den 26. november.

Om webinarserien

Webinarerne udspringer af et innovationsprojekt udført i et samarbejde mellem InfinIT, Alexandra Instituttet, Lifestyle & Design Cluster, Københavns Erhvervsakademi (KEA), Copenhagen Business School (CBS), Bolia og Gran Living.

Projektet havde fokus på at identificere eventuelt uudnyttede potentialer og muligheder for branchens tilgang til – og kommunikation med – kunderne via hands-on viden om nye teknologier inden for deep learning, visual computing og topic modeling. Projektet har givet de deltagende virksomheder nye indsigter i kunders online adfærd. Det har gjort virksomhederne bedre til at udnytte denne viden til proaktivt at hjælpe kunderne med de rigtige køb.

Marie Yde Bak Alexandra Instituttet

kontakt

Har du spørgsmål vedr. webinaret, er du velkomment til at kontakte Marie

Marie Yde Bak
Research and Innovation Specialist
+45 41 89 32 23
marie.yde@alexandra.dk
Åbogade 34, 8200 Aarhus N

Alexandra_Instituttet_B-logo_BLACK_red-IT_DK

Andre arrangementer

Måske kunne disse arrangementer også have din interesse:

Digitalisering skal være en god forretning

Dansk erhvervslivs foretrukne digitaliseringspartner #ForanDigitalt

nyhedsbrev

Gå ikke glip af de nyeste teknologiske guldkorn, der kan løfte din forretning


Når du indsender formularen, accepterer du samtidig, at du får e-mails fra os. Du kan til enhver tid afmelde dig.

Du kan altid tage kontakt

I tvivl om hvordan du kommer videre, og hvem du skal kontakte? Skriv til os her.
Vi vender tilbage inden for 24 timer.

Hold dig #ForanDigitalt

Over 2500 danske virksomheder får allerede digitale guldkorn direkte i deres inbox.

Gå ikke glip af de næste forretningsfremmende tiltag – det kan blive dit!

Skriv dig på listen nu

Kontakt os

Book et uforpligtende møde om jeres muligheder